کد خبر : ۱۰۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - 23 January 2023
سخنگوی وزارت خارجه گفت: همکاری‌ کره جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی‌اش به ایران شایسته و رضایت‌بخش نیست.


سخنگوی وزارت خارجه: همکاری‌ کره جنوبی در ارتباط با پرداخت بدهی‌اش شایسته نیست/ مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم
 
به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات سیاست خارجی کشور در طول چند روز اخیر گفت: در این مدت شاهد رفت و آمدهای  دیپلماتیک در سطوح مختلف بین ایران و کشورهای مختلف بوده و شاهد تماس تلفنی وزیر خارجه با تعدادی از همتایان خود بودیم.
 
کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات ایران و کره جنوبی در مورد پرداخت مطالبات ایران از سوی این کشور  به تهران گفت: مذاکرات ما با دولت کره جنوبی در این ارتباط از طریق کانال‌های مختلف و در سطوح مختلف انجام شده و  ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه همکاری دولت کره جنوبی در این ارتباط رضایت‌بخش نیست، ادامه داد: همکاری‌های دولت کره جنوبی در این ارتباط شایسته نیست و انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که دولت کره جنوبی در این ارتباط به مسئولیت و تعهدات قانونی خود عمل کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها با تاکید بر اینکه تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها بین ایران و دیگر طرف‌های مذاکره‌کننده برقرار است، خاطرنشان کرد: عدم مذاکرات رسمی و  یا عدم برگزاری جلسات رسمی مذاکرات به معنای عدم تعامل و تبادل پیام نیست.
 
وی همچنین در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با دیدار ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل متحد با رابرت  مالی دیپلمات ارشد آمریکایی نیز گفت: جناب آقای ایروانی در این ارتباط توضیحات لازم را دادند و همانطور که پیش از این گفتیم مذاکرات مستقیم دو جانبه‌ای با آمریکا نداریم.
عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: