آخرین اخبار
کد خبر : ۱۰۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - 26 January 2023
دولت های آلمان و فرانسه قصد دارند 60 هزار بلیت مجانی قطار در اختیار جوانان خود قرار بدهند تا بتوانند به آسانی به دو کشور سفر کنند.
60 هزار بلیت مجانی قطار برای جوانان فرانسه و آلمان

به نقل از رسانه های اروپایی،‌ وزیر حمل و نقل فرانسه و همتای آلمانی اش این موضوع را اعلام کردند. هدف از این اقدام تشویق جوانان آلمانی و فرانسوی به سفر میان دو کشور و تقویت تبادل فرهنگی اعلام شده است.

این دو وزیر در بیانیه مشترکی که این هفته منتشر شد گفتند:‌ به مناسبت 60 مین سالگرد معاهده الیزه،‌ 60 هزار بلیت مجانی در چارچوب شرط هایی که بعدا مشخص می شود؛ ارائه خواهد شد.


60 هزار بلیت مجانی قطار برای جوانان فرانسه و آلمان

این بیانیه اضافه کرد: این ابتکار با هدف تشویق جوانان به استفاده از قطار به عنوان وسیله امن و منظم است. همچنین این برنامه با آرمان های دو کشور در زمینه حمایت از تغییرات اقلیمی همسو است. شرکت ملی راه آهن فرانسه و دویچه بان آلمان (راه آهن آلمان)‌ از این ابتکار حمایت مالی می کنند.
 
 براساس توافق‌،‌ نیمی از این بلیت ها در فرانسه و نیمی دیگر در آلمان ارائه خواهد شد. جوانان می توانند در فرانسه یا آلمان بلیت رفت و برگشت مجانی بگیرند.


به گفته مقامات،‌ این بلیت ها برای جوانان زیر 27 سال است اما جزئیات بیشتری درباره چگونگی انتخاب این افراد و نحوه توزیع آنها اعلام نشده است.

 فرانسه و آلمان این هفته 60سالگی معاهده الیزه را جشن گرفتند توافقی که نقشه راه همکاری دو جانبه میان پاریس و برلین را در زمینه های سیاست خارجی، دفاعی و فرهنگی ایجاد کرد.

عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: