آخرین اخبار
کد خبر : ۱۰۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - 08 March 2023
در اقتصاد آزاد قیمت ها توسط عرضه و تقاضا و عوامل بازاری تعیین می شود. به همین دلیل تولید کنندگان برای ارتقای کیفی محصولاتشان و بالا رفتن قدرت رقابت آنها در بازار تلاش می کنند.


* محمد علی امانی
اتاق بازرگانی شفاف زبان بخش خصوصی


همین مساله به بهبود کیفی محصولات و کاهش قیمت آن ها کمک بسزایی می نماید. شایان به ذکر است در این شرایط اقتصاد بسیار شفاف عمل کرده و همین مساله به ارتقای راندمان آن کمک می کند.

اقتصاد آزاد یعنی اقتصادی که دولت در تولید، فروش، توزیع و دیگر بخش ها هیچ نقشی نداشته باشد و عوامل بازار یعنی فروشندگان و خریداران بر آن نظارت داشته باشند.

اقتصاد آزاد را می توان شفاف ترین نوع اقتصاد دانست و همین مساله سبب می گردد تا نه تنها راندمان فعالیت اقتصادی بیشتر شود بلکه قیمتها نیز کمتر باشد، بنابراین ما با اعتقاد بر آزاد بودن اقتصاد بر این عرصه قدم گذاشته تا با تمام توان در این رسالت تاریخی ثابت قدم باشیم.

فعالان اقتصادی ایران صرف نظر از اختلاف نظرهای فنی و اختلاف سلیقه های مدیریتی دل در گرو شکوفایی اقتصاد کشور نهادند و در سیر تحقق این آرمان ، نقش اتاق بازرگانی را به عنوان پارلمان بخش خصوصی اساسی و کلیدی می دانند و با این نگاه ، تلاش حداکثری خود را در مسیر انتخاب بهترین سیاستها و بهترین مجریان در جهت اعتلای جایگاه اقتصاد کلان ، راسخ می دانند و در نظر دارند بهترین تصمیات با توجه به خرد جمعی صورت پذیرد.

* کارشناس ارشد رشته کسب و کار و فعال حوزه کارآفرینی

عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: