آخرین اخبار
کد خبر : ۱۱۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - 15 March 2023
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سفر مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی به تهران، به ابوظبی سفر می‌کند.


تسنیم: شمخانی فردا پنجشنبه، به امارات سفر می‌کند

 
به گزارش تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، فردا پنجشنبه ۲۵ اسفندماه در پاسخ به سفر شیخ طحنون بن‌زاید آل‌نهیان، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی به کشورمان و به دعوت رسمی همتای خود به ابوظبی سفر می‌کند.
 
شمخانی در سفر به امارات علاوه بر مذاکره با همتای اماراتی خود با مقامات بلند پایه این کشور نیز دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.
 
در این سفر، مسئولان عالی اقتصادی، بانکی و امنیتی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را همراهی می‌کنند.
 
پیشتر شمخانی به منظور مذاکره برای ازسرگیری روابط بین تهران و ریاض به پکن سفر کرده بود.
 
در جریان مذاکرات فشرده شمخانی و «مساعد بن‌محمد العیبان» مسئولین نهاد‌های امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی که از ۱۵ تا ۱۹ اسفندماه در شهر پکن پایتخت جمهوری خلق چین برگزار شد، دو کشور توافق کردند که پس از ٧ سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.
 
بر اساس توافق دو کشور، وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر ظرف دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.
 
روابط دوستانه کشور‌های منطقه به طور قطع مانعی جدی بر سر راه حضور و دخالت کشور‌های فرامنطقه‌ای و رژیم غاصب صهیونیستی در حوزه غرب آسیا خواهد شد.
عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: