آخرین اخبار
کد خبر : ۱۱۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
رئیس جمهور اندونزی را کشوری مهم و دارای جایگاهی ممتاز در جنوب شرق آسیا دانست و تصریح کرد: گسترش روابط دو کشور به نفع جهان اسلام و مسلمانان است.


رئیسی: گسترش روابط ایران و اندونزی به نفع جهان اسلام است


به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر رسمی دو روزه به اندونزی، در دیدار آقای «بامبانگ سوساتیو» رئیس مجلس مشورتی خلق این کشور، اندونزی را کشوری مهم و دارای جایگاهی ممتاز در جنوب شرق آسیا دانست و افزود: گسترش روابط دو کشور به نفع جهان اسلام و مسلمانان است.

رئیسی با اشاره به اقدامات گسترده نظام سلطه برای ایجاد تهدید و تحمیل تحریم بر ایران گفت: ملت بزرگ ایران با اتکا به اسلام و ایمان به استقلال، نه تنها تسلیم این فشارها نشد، بلکه از این تهدیدات برای خود فرصت ساخت و پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه‌های مختلف گواه این موفقیت ملت ایران است.

رئیس جمهور اظهار داشت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی و فناوری، نام ایران را در زمره کشورهای صاحب علوم پیشرفته‌ای همچون علوم فضایی و هسته‌ای قرار داده است.

رئیسی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه پزشکی و داروسازی گفت: امروز از ربات جراح کنترل از راه دور ساخته شده به دست دانشمندان ایرانی در اندونزی رونمایی شد که پزشک به کمک آن می‌تواند بیماری را در شهری دیگر جراحی کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظم جهانی شکل جدیدی به خود گرفته است، دوره یکجانبه‌گرایی را رو به پایان دانست و گفت: با ایجاد این تغییرات قدرت‌های جدیدی در عالم شکل می‌گیرد که این به نفع کشورهای در حال توسعه است و بر این اساس رسیدن مردم مظلوم فلسطین، یمن و میانمار به حقوق‌شان را بسیار نزدیک می‌دانیم.

بامبانگ سوساتیو رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی هم در این دیدار با تاریخی توصیف کردن روابط دو کشور، توسعه و تعمیق روابط تهران و جاکارتا را به نفع جهان اسلام دانست و با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین، بر حق آنان برای تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.

عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: