آخرین وضعیت حجاج ایرانی؛ ۲ نفر در زندان هستند

دو نفر از حجاج ایرانی همچنان در عربستان زندانی هستند. با آن‌ها در تماس هستیم و پیگیری‌ها از سوی سفارت، کنسولگری و نمایندگی حج و زیارت ایران در عربستان درحال انجام است و عربستان نیز قول مساعد داده که آن‌ها بزودی از زندان آزاد شوند و روند قضایی نیز در حال پگیری است.

ادامه مطلب

ادعای روزنامه کویتی : امریکا سه شنبه گذشته به ایران پیغام داده که آماده مذاکره برای بازگشت به برجام پس از برخی اصلاحات ساده در توافق است

 روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع خود مدعی شد: «نمایندگان طرف آمریکایی سه شنبه گذشته به ایرانی ها ابلاغ کرده اند که دولت جو بایدن آماده گفتگو برای بازگشت سریع به توافق هسته ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از وارد کردن اصلاحات ساده در آن است.»
 
به گزارش شفقنا، این روزنامه از قول منبع خود آورد: «مذاکرات برای بازگشت به توافق شفاهی غیرالزام آور برای دو طرف در سطح دیپلماتیک بود که حوادث هفتم اکتبر رخ داد جایی که طرف آمریکایی اصرار داشت که نمی تواند هیچ تفاهمی را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در واشنگتن امضا کند اما آمریکا سه شنبه گذشته از این موضوع پا پس کشید.»

ادامه مطلب

فرونشست زمین در ونک؛ یک نفر مصدوم شد/ عکس

فرونشست زمین در خیابان ولیعصر در محدوده میدان ونک باعث مصدوم شدن یک شهروند شد.

به گزارش خبرآنلاین از تسنیم، رئیس سازمان اورژانس استان تهران در این زمینه گفت: امروز ساعت ۱۰:۲۵ گزارشی مبتنی بر فرونشست زمین در میدان ونک تهران به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد.

ادامه مطلب

هریس پس از دیدار با نتانیاهو: درباره فجایع غزه سکوت نخواهم کرد

ناظران عدم حضور هریس در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره و نیز اظهارات دیروز او درباره فجایع انسانی در غزه پس از ملاقات با نتانیاهو را برای جلب آرای رای دهندگان جوان منتقد اسرائیل در حزب دموکرات می دانند.

“کامالا هریس” معاون رئیس جمهوری و نامزد احتمالی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دیروز (پنجشنبه) پس از دیدار با نتانیاهو در واشنگتن، اعلام کرد که درباره وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه سکوت نخواهد کرد.

ادامه مطلب

تکرار یک اشتباه از سوی قالیباف

ساسان کریمی: انتخابات تمام شد و حالا موضوعات مختلفی جانشین آن همه شور و اضطراب شده است.
واقعیت این است که انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نه از جنس آنچه در انتخابات منجر به اصلاحات دیده بودیم بود، نه اعتدال و نه حتی چیزی شبیه به انتخابات سه سال قبل.

ادامه مطلب

تنش در مجلس بر سر طرح دوفوریتی پیرامون رفع فلیترینگ

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای لحظاتی به دنبال تذکر نماینده بوکان درخصوص اعلام وصول نشدن طرح دو فوریتی‌اش درباره رفع فیلترینگ، به تنش کشیده شد.

ادامه مطلب

روزنامه فرهیختگان : کودک آزارها در تلگرام مشغولند؛ برای فروش فیلم مبتذل حتی شماره کارت دارند/ اگر تلگرام فیلتر نبود آنها قابل شناسایی بودند

روزنامه فرهیختگان نوشت:  صاحبان کانال‌ها و گروه‌های مبتذل اینترنتی، در سیستم بانکی رسمی کشور فعالیت می‌کنند. یعنی به سادگی، شماره کارت بانکی در اختیار خریداران فیلم های مبتذل قرار می‌دهند. این امر نشان می‌دهد فعالیت مالی که در این میان صورت می‌گیرد، مخفی و پنهان نیست. 

ادامه مطلب

وزیر نیرو : از تنش آبی خارج شدیم

وزیر نیرو گفت: نقشه تنش آبی کشور با حمایت رییس‌جمهور شهید در شورای عالی آب تصویب شد. مدیریت تولید توامان آب و برق در دولت تصویب شد. ۲۴۰ هزار چاه کشاورزی دارای کنتور هوشمند فهام هستند که از طریق آنها آب داخل چاه‌های کنترل می‌شود.

ادامه مطلب

خوردن تُن ماهی در این شرایط خطرناک است / ماهی های تنبل تُن می‌شوند؟

درباره مزایا و خطرات استفاده از تن ماهی دکتر مجید حسن قمی، نایب رئیس انجمن تغذیه ایران به نکات جالبی اشاره کرد و شیوه طبخ آن برای مصرف گفت: تن ماهی در واقع با روغن درست شده و کالری آن بیشتر از ماهی است که به صورت کبابی یا به صورت پخته مصرف می‌کنید.

ادامه مطلب

  ۱۰ ویژگی مهم وزیر اقتصاد پیشنهادی دولت چهاردهم

سید حسن حسینی (کارشناس اقتصادی) – وضعیت اقتصاد کشور به دلیل تورم ،ارز چند نرخی و بسیاری متغیرهای اقتصادی در این روزها خوب نیست و لازم است احیای مجدد  (CPR)شود. اگر در انتخاب و گزینش وزیر اقتصاد به این نکات پیشنهادی توجه شود ، می توانیم شاهد  اتفاقات مثبت در اقتصاد کلان باشیم.

ادامه مطلب

تهیۀ شربت با آب حاوی یخ مضر است

مدیرگروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شربت را نباید با آب گرم، اما حاوی یخ مهیا کرد، چراکه دمای آن برای کبد، معده، ریه و مغز مضر است. موقع تهیۀ شربت حتماً از آب خنک استفاده کنید.

ادامه مطلب

پردرآمدترین کشور‌ها برای پرستاران کدامند؟

براساس اعلام سازمان جهانی کار، پرستاری یکی از پرتقاضاترین مشاغل دنیا است که فقط به یک کشور محدود نمی‌شود، اما در ۵ کشور جهان پرستاری در دسته مشاغل پردرآمد قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب

ماجرای سه میلیون تومان واریزی برای بازنشستگان دو روز قبل از انتخابات چه بود؟

سی تیرماه، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، در مورد تصویب‌نامه مصوب جلسه ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ هیات وزیران درخصوص «الحاق متنی به عنوان تبصره به بند ۱ تصویبنامه موضوع پرداخت ده میلیون ریال به صورت ماهانه به عنوان مبلغ علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان» توضیح داد.

ادامه مطلب

خاطرات سعید راد از کار در سینمای ایران

«یادم می آید در اولین نمایش جشنواره‌ای فیلم «دوئل» در سینما سپیده، زمانی که اسم من در اول فیلم آمد مردم با خوشحالی دست می‌زدند و من از خوشحالی اشک می‌ریختم. بعد از سال‌ها دوباره با مردم فیلم می‌دیدم.» 

این جملات بخشی از خاطرات سعید راد بازیگر معروف فیلم «دوئل» است که پس از سال‌ها دوری با این فیلم گران و پرسر و صدا به سینما برگشت و امروز در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت؛ بازیگری که می‌گفت:  «من، سعید راد در واقع سعید احمد حق‌پرست‌راد هستم، چون اسم برادرم حمید بود، از همان بچگی مرا سعید صدا می‌کردند ولی در شناسنامه اسمم احمد است. متولد محله سنگلج هستم. البته زمانی که پنج ساله بودم پیش پدربزرگ و مادر بزرگم و عموهایم بودم و با آن‌ها از سنگلج به شمیران آمدم. درواقع بچه شمیران هستم.»

ادامه مطلب

پزشکیان تیپ جدید زد (+عکس)

پوشش رئیس جمهوری منتخب در دیدار با دو عضو دولت سیزدهم تغییر کرده بود.
روز گذشته احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با رئیس جمهوری منتخب دیدار کرده و گزارش هایی را خدمت او ارائه کردند.

ادامه مطلب

بازدهی بورس در تیرماه ۱۴۰۳/ فرار ۲ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار سهام

بورس تهران در نخستین ماه تابستان، بیش از همه فاکتورها، تحت تاثیر انتخابات قرار گرفت. پس از آن تعطیلات میان‌هفته‌ای زیادی که در تیرماه قرار داشت، جریان معاملات را تحت تاثیر قرار داد. عملکرد بورس در تیرماه چگونه بود و کدام صنایع برنده و بازنده رالی بازدهی و ضرر در تیرماه بودند؟

ادامه مطلب

واکنش بازار خودرو نسبت به آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده/‌قیمت‌ها صعودی یا نزولی؟

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه تسریع در فرآیند اجرای واردات خودروهای کارکرده تاثیر مثبتی در هر سه‌ حوزه‌ خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی خواهد داشت، پیش بینی کرد که اجرای این مصوبه موجب شکستن حباب بزرگ خودروهای وارداتی، کاهش قیمت‌های نامتعارف مونتاژی‌ها و کاهش فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازار خودروهای داخلی خواهد شد.

علی خسروانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیر واردات خودروهای خارجی مدل ۲۰۱۹ به بالا بر بازار، ضمن تاکید بر اینکه همچون زمانیکه واردات خودروهای نو انجام شد، تاثیر مثبتی بر بازار داشت، قطعا واردات خودروهای کارکرده نیز تاثیر شگرفی در کاهش قیمت خودروها در بازار خواهد داشت، اظهار کرد: بخش اعظمی از رفتار بازار خودرو، بحث روانی است و زمانی هم که روند صعودی در پیش می‌گیرد، بیشتر نسبت به اخبار واکنش نشان می‌دهد. با توجه به اینکه خودرو طی سال‌های اخیر، کالای سرمایه‌ای شده ، واکنش آن بسته به اخبار و جو روانی است؛ بنابراین حتی پیش از اجرا، همان خبر بر بازار تاثیر خود را می‌گذارد.

ادامه مطلب