آخرین اخبار
کد خبر : ۱۰۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 08 October 2022
با وجود تاکید مسولان و مقامات رسمی کشور بر پی‌گیری مطالبات تجمعات اخیر امروز تهران دومین شنبه ناآرام خود را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، در پی فراخوان‌های صورت گرفته در فضای مجازی مبنی بر برگزاری تجمعاتی در  محلات تهران از پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۶ مهر) نیروهای انتظامی و امنیتی به صورت گسترده در برخی خیابان‌های تهران خصوصا در اطراف مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران و صنعتی شریف استقرار یافته و رفت‌وآمدهای صورت گرفته را تحت کنترل قرار دادند.
 
این هفته دانشگاه شریف همچنان به صورت غیرحضوری به فعالیت ادامه می‌دهد و اساتید دانشگاه نیز تحصن امروز خود را به دلیل جلوگیری از «سوءاستفاده بیگانه‌ها» لغو کرده بود.
 
فراخوان امروز مربوط به ساعت ۱۱ بود که از حوالی ساعت ۱۱ و نیم و همزمان با از حالت معمول خارج شدن رفت‌وآمدها، حضور نیروهای امنیتی نیز پررنگ تر شد و سعی در پراکنده کردن تجمع کنندگان داشتند.
 
محله فلاح تهران، نارمک، پونک، شهرک غرب، سعادت آباد، مترو شریف، لاله‌زار، خیابان انقلاب ، ناصر خسرو و ... از جمله محلاتی بودند که در آن تجمعات پراکنده و محدود شکل گرفت و در برخی مناطق از جمله محله نارمک برخی تجمع کنندگان نسبت به  تخریب اموال عمومی ازجمله حفاظ آهنی خطوط بی آر تی ، تابلوهای راهنمایی و آتش زدن سطل های زباله اقدام کردند و در برخی موارد از جمله در محله بازار تهران حتی به این نیز بسنده نکرده و نسبت به آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی اقدام کردند.   
 
در برخی محلات از جمله بازار تجریش، لاله زار و حتی بازار تهران اکثر مغازه ها تعطیل بود که علت آن از سوی برخی کسبه بیم از تخریب عنوان شد.
 
این دومین شنبه ناآرام تهران است که البته از هفته گذشته میزان تجمعات کاهش یافته و روندی فرسایشی به خود گرفته است.
عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: