آخرین اخبار
کد خبر : ۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 01 November 2015
پرتابگر چکش تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: وضعیت فعلی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی ایران خوب نیست ولی اگر برنامه‌های آقای کیهانی عملی شود می‌توانیم شاهد صعود د‌و‌و‌مید‌ا‌نی باشیم.
1413724645831_24125_orig.jpg

به گزارش افق تازه کاوه موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط خود اظها‌ر کرد: بعد از لیگ د‌و‌و‌مید‌ا‌نی که موفق شدم رکورد باشگاه‌های ایران را جابه‌جا کنم، تمرین‌های خودم را پیگیری می‌کنم تا در مسابقه‌های بعدی به نتایج خوبی برسم. بعد از لیگ مدیر کل استان به دلیل رکوردزنی و نتایج خوب پاداشی به من پرداخت کرد و قول استخدام را هم به من داده‌اند. در واقع اگر بتوانم ورودی بازی‌های المپیک را کسب کنم مورد حمایت قرار می‌گیرم.

موسوی در ادامه افزود: همیشه از لحاظ مالی مشکل داشتم و فدراسیون در گذشته یک برنامه برای رفع چنین مشکلاتی داشت اما به نظر می‌رسد که آن برنامه متوقف شده است. بر اساس قول‌هایی که برای حمایت به من داده شده است، تمریناتم را شروع کردم تا سال آینده بتوانم ورودی المپیک را بگیرم. امیدوارم در این راه به مشکلی برنخورم و بتوانم بدون مساله خاص و بدون دغدغه تمرین کنم.

او درباره ورودی تعیین شده برای المپیک اظها‌ر کرد: در این دوره ورودی پرتاب چکش را خیلی بالا بردند. ورودی لندن 74 متر بود ولی در این دوره ورودی 78 متر تعیین شده است. پرتابگری که بتواند 78 متر پرتاب کند اگر در خود بازی‌ها مدال هم نگیرد قطعا جزو شش پرتابگر نخست هست. با این شرایط اگر از همین الان هم بخواهیم کارمان را شروع کنیم و بر‌نامه‌ریزی را برای المپیک انجام بدهیم، دیر است. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم ولی باید منتظر باشیم. کمیته ملی المپیک، فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان همه باید حمایت کنند؛ چرا که یک ورزشکار به تنهایی نمی‌تواند همه کار را انجام بدهد.

پرتابگر چکش تیم ‌ملی با تاکید بر این که کسب سهمیه المپیک سخت اما قابل دسترس است، گفت: رکورد رسمی من 75 متر است اما 74 متر هم پرتاب کردم. هر کسی یک رکورد رسمی دارد اما قطعا در تمرینات بیشتر انداخته و حتی من 76 متر هم پرتاب کردم. با این شرایط و رکورد‌هایم کسب ورودی المپیک بسیار سخت است ولی دور از دسترس نیست. بسیاری از پرتابگران به این رکورد رسیده‌اند و قطعا اگر امکاناتی را که در اختیار د‌و‌و‌مید‌ا‌نی‌کاران مطرح دنیا قرار دارد، به ما هم بدهند ما هم می‌توانیم به رکورد ورودی برسیم.

در ادامه افزود: سه ماه قبل از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون به من گفتند این اردو امکانات و پول، برو تمرین کن! اردوی هشت ماهه را در سه ماه برگزار کردم و باعث شد عضله دستم پاره شود. موفقیت در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی را از دست دادم. اگر همان زمان در ایران تمرین می‌کردم، می‌توانستم جزو چهار نفر برتر باشم؛ چرا که همیشه جزو چهار پرتابگر برتر مسابقات بودم اما با این برنامه قبل اینچئون و مصدومیت همه چیز را از دست دادم.

موسوی درباره برنامه‌های خود نیز خاطر‌نشان کرد: من برنامه‌هایم را به فدراسیون داده‌ و گفتم که مربی و اردو می‌خواهم. نزدیک باز‌ی‌های المپیک باید در چند مسابقه بین‌المللی شرکت کنم تا در شرایط مسابقه قرار بگیرم و حداقل بتوانم به ورودی المپیک حمله کنم. اینها بر عهده فدراسیون است تا برنامه‌ها را عملی کند و اگر هم می‌خواهد این کار را انجام بدهد، باید از همین الان شروع کند. نزدیک به مسابقه هر کاری انجام شود، فقط هزینه اضافی است. برای مثال یک ماه مانده به مسابقه‌ها کاری نمی‌توان کرد و هر قدر تلاش و هزینه انجام شود، نتیجه‌ ندارد.

او درباره لیگ د‌و‌و‌مید‌ا‌نی نیز گفت: در هر ماده د‌و‌و‌مید‌ا‌نی دو ورزشکار خوب داریم و کلا 15 د‌و‌و‌مید‌ا‌نی‌کار برتر در ایران هستند اما خیلی از این افراد از لیگ بیرون ماندند. خیلی از وضعیت باشگاه‌ها و لیگ دوومیدانی ناراضی هستم. وقتی باشگاهی مثل نفت با یک گروه جلو می‌رود و به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کند، شرایط همین می‌شود. در واقع مسئولان همشهری‌های خودشان و ورزشکارانی را که دوست دارند به باشگاه می‌آورند. تیمی مانند نفت می‌گوید ما این مقدار پول به تو می‌دهیم اگر خوشت می‌آید قبول کن در غیر این صورت نیا. با این حال و با این دستمزدهای کم نیز بچه‌ها راضی هستند ولی تعداد محدودی از د‌و‌و‌مید‌ا‌نی‌کاران می‌توانند در لیست چنین تیمی قرار بگیرند. امسال تا الان یک میلیون از باشگاهم گرفته‌ام و دو میلیون تومان طلبکار هستم. این در حالی است که من رکورد لیگ را هم جا به جا کردم.

او در ادامه افزود: ورزشکار ملی نمی‌تواند با این پول‌ها هزینه ورزش خود را بدهد و تا زمانی که باشگاه‌های ورزشی ایران از طرف کمیته‌ و فدراسیون مجاب به حضور در لیگ نشوند، این روال ا‌د‌ا‌مه‌ دارد. باید آنها به مسئولان تیم‌ها تاکید کنند که اگر فلان باشگاه می‌خواهد در فو‌تبا‌ل تیم بدهد در رشته‌ها‌ی دیگر و مخصوصا رشته‌هایی که تعداد باشگاه‌ها در آن کم است، هم باید حضور داشته باشند. تا زمانی که چنین اتفاقی رخ ندهد د‌و‌و‌مید‌ا‌نی پیشرفت نمی‌کند. تیمی مانند شهرداری ارومیه میلیاردها پول هزینه می‌کند و به یک ورزشکار خارجی 800 میلیون پرداخت می‌کند. نصف قرارداد چنین ورزشکاری می‌تواند در د‌و‌و‌مید‌ا‌نی هزینه شود. تیم طنین موج‌های آبی امسال با 200 میلیون تیمداری کرده است.

موسوی در پایان درباره حضور کیهانی در فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: من خیلی آقای کیهانی را نمی‌شناسم و نمی‌دانم واقعا در گذشته چه عملکردی داشته است اما در جلسه‌ای که با هم بودیم برنامه‌هایی را که ارائه کرد، خوب بود و اگر به آن جامه عمل بپوشاند، صفحه جدیدی برای د‌و‌و‌مید‌ا‌نی ایران باز می‌شود. الان وضعیت د‌و‌و‌مید‌ا‌نی ایران بد است. زمان مشخص می‌کند که آقای کیهانی به وعده‌هایش عمل می‌کند یا خیر. اگر برنامه‌ها عملی شود در ر‌قا‌بت‌های سال آینده تیم ‌ملی می‌تواند پنج الی شش مدال کسب کند و در رده‌بندی‌های کلی چند رده صعود داشته باشیم.

عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: