آخرین اخبار
کد خبر : ۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 08 November 2015
حسین عبدی در نشست خبری:
سخنگوی باشگاه پرسپولیس در واکنش به اشتباهات داوری که در برخی دیدارهای تیم فوتبال این باشگاه رخ داه است گفت: اگر در ایران رسیدگی نشود به AFC نامه خواهیم زد.



به گزارش افق تازه به نقل از مهر، حسین عبدی پس از جلسه امروز هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در رابطه با این جلسه گفت: جلسه امروز با حضور تمام اعضا برگزار شد و در مورد بحث هایی که در هفته‌های اخیر مطرح شده بود صحبت هایی انجام شد. بحث هایی از قبیل منابعی که برای باشگاه پرسپولیس است و همچنین چگونه می توانیم از منابع مالی استفاده کنیم. باشگاه پرسپولیس یک سری متعلقاتی مانند استخر و باشگاه بدنسازی دارد که مزایده ای در این باره برگزار خواهیم کرد تا همه بتوانند شرکت کنند.

وی افزود: همچنین گزارشات مالی چند وقت اخیر را آقای طاهری در هیات مدیره مطرح کرد و گزارش آن را به سایر اعضا ارائه داد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در واکنش به اشتباهات داوری که تیم فوتبال پرسپولیس از آن متضرر شده است گفت: به هر حال بحث داوری دیدار با ذوب آهن نیز مطرح شد که این بازی بحث هایی را در جامعه مطرح کرد و یکی از بحث برانگیزترین اشتباهات داوری را در این بازی شاهد بودیم. ما پیگیر این سلسله اشتباهات برای پرسپولیس و برخی از باشگاه ها هستیم.

عبدی تاکید کرد: باشگاه به روند احترام به قانون تاکید دارد اما بحث هایی مطرح شده که برای ما تعجب برانگیز است.

وی افزود: به هر حال برای ما سخت بود که ۱۰۰ دقیقه در یک بازی حساس ۱۰ نفره بازی کنیم. همین اشتباهات باعث شد تا جلسه ای را آقای طاهری با وزیر ورزش انجام دهند و وزیر نیز به سجادی دستور داد تا این موضوع را پیگیری کنند. ما نیز تا انتهای این موضوع را پیگیری می کنیم تا حقی از باشگاه خورده نشود.

عبدی اظهار کرد: ما در داخل ایران پیگیر حل این مشکل هستیم و اگر به این موضوع رسیدگی نشود به AFC خواهیم رفت و از مراجع بالاتر این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. ما همیشه به قانون های داخلی احترام گذاشتیم اما اگر این بار این مشکل حل نشود به AFC نامه می زنیم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما در جام حذفی سال گذشته حدود ۳۰ دقیقه ۱۰ نفره شدیم که این مسئله منجر شد تا ما بازی برده را با شکست به پایان برسانیم. ما در سه بازی اینچنینی ۱۰ نفره شدیم و هیچ شانسی نداشتیم مسابقات را با نفرات کامل مان به پایان برسانیم. البته بعد از هر مسابقه نیز داوران عذرخواهی کردند.

وی اضافه کرد: به هر حال انسان یک سری اشتباهات را انجام می دهد اما دیگر برخی اشتباهات را نمی شود اسمش را اشتباه گذاشت. بازیکنان خوبمان را محروم می کنند و بابت اعتراض نیز مربی ما را جریمه می کنند اما اگر داور اشتباه کند چه کسی ضرر می کند.

عبدی گفت: همه در فوتبال پاک هستند اما یک سری اتفاقاتی می افتد و ما را به این سمت می برند که برای استحقاق حق ما به مراجعی مراجعه کنیم.

عبدی در ادامه تصریح کرد: از سال گذشته که من به پرسپولیس آمدم این اشتباهات سهوی اکثرا به ضرر پرسپولیس بوده و هیچ کدام به سود ما رقم نخورده است و حتی یک بار هم نشده که این اشتباهات به نفع ما باشد، اما ما هم این اتفاقات را با شفافیت لازم رسیدگی می کنیم. یکی از وظایف ما این است که یکسری فیلم از اشتباهات داوری تهیه کنیم تا عکس‌العمل لازم از سوی مراجع مربوط رسیدگی شود.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: ما امسال هزینه های زیادی کردیم که این هزینه ها با این اشتباهات از بین رفت. ما هم باید پیگیری کنیم و با کمال احترام دنبال حق و حقوق مان باشیم. امیدوارم از بازی های بعدی اتفاقاتی بیفتد که حداقل اشتباهات کمتر شود. اینکه بعد از هر بازی عذرخواهی می کنم چیزی به نفع ما تغییر نمی کند.

وی اضافه کرد: از بازی اول برخی از مربیان اعتراض هایی کردند اما پرسپولیس به دنبال این بود که چندان روی این اشتباهات تاکید نکند، اما بازی فوتبال باید داور منصفانه قضاوت کند ما نمیخواهیم که داوری ها از فردا به نفع پرسپولیس باشد، اما به دنبال این هستیم که اشتباهات داوری کاهش پیدا کند تا حقی از تیمی ضایع نشود.

عبدی ادامه داد: من اگر یک اشتباهی کنم همه می آیند و می گویند که از روی عدم حرفه ای بودن این کار را انجام داده است، اما داور وقتی اشتباه می کند اعلام می شود که انسان جایزالخطا است. باید با تمرکز بیشتری این کارها انجام و البته فشارها نیز برداشته شود. ما باید وحدت رویه داشته باشیم و هر کس در جایگاه خودش بدون اینکه بخواهد به جایگاه طرف مقابلش نگاه کند کارش را به خوبی انجام دهد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: برای مثال در فوتبال انگلستان و در یک بازی آرسنال، داور یک بازیکن را به اشتباه اخراج کرد، اما فدراسیون فوتبال انگلستان هنگامی که به اشتباه داور پی برد، رأی را برگرداند.

وی افزود: خود من نیز برای مثال سال گذشته قربانی این رای اشتباه شدم. در یک بازی حمید درخشان و نادر باقری به داوری اعتراض کرده بودند، اما داور به اشتباه من را اخراج کرد. وقتی هم من پیگیر بخشش شدم، گفتند که به علت اینکه پایم را به زمین کوبیدم جریمه شدم. این در صورتی بود که به من اعلام شد رأیم برای بازی لغو شده است، اما هنگامی که در بازی به روی نیمکت نشستم به من اعلام شد که حکمی ابلاغ نشده و ۳ میلیون دیگر نیز جریمه شده ام. باید در کار وحدت رویه داشت و در رفتارها دوگانگی شاهد نباشیم.

عبدی گفت: پرسپولیس تا الان به همه کمک کرده اما اگر اوضاع مشخص نشود، به مراجع بالاتر فوتبالی شکایت خواهیم کرد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در رابطه با کناره گیری پرسپولیس از لیگ برتر توضیح داد: چنین بحثی در جلسه امروز مطرح نشد.

وی در خصوص جریمه یک میلیون دلاری باشگاه پرسپولیس بابت شکایت ژوزه مانوئل خاطرنشان کرد: مسئولان حقوقی باشگاه باید در این رابطه پاسخگو باشند و ما در چارچوب قانون پیگیر حل کار هستیم.

عبدی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است پرسپولیس برای اعتراض به این اوضاع داوری ها چندین دقیقه دیر به زمین برود، اظهار کرد: این مسائل مطرح می شود، اما اعتراض ما اگر حق بود، باید به آن رسیدگی شود.

عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: