آخرین اخبار
کد خبر : ۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 11 November 2015
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها؛
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، ضمن رد ورودش به انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: برای من که ۳۰سال پیش رئیس فوتبال بودم، جالب نیست دوباره به این فدراسیون وارد شوم.



به گزارش افق تازه به نقل از مهر نصرالله سجادی با حضور در غرفه مهر در بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در مورد نامه اخیر وزیر ورزش مبنی بر ورود ویژه وی به بحث داوری‌های فوتبال که به دنبال نامه سرپرست باشگاه پرسپولیس در اعتراض به قضاوت دیدار مقابل ذوب آهن ارسال شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: البته دستور ورود ویژه به بحث داوری های فوتبال صرفا برای پرسپولیس نبود، بلکه در این نامه وزیر ورزش دستور رسیدگی به قضاوت های انجام شده در رابطه با همه تیم هایی که فعالیت حرفه ای دارند را، داده است.

وی در این رابطه ادامه داد: در همین رابطه ۲ روز پیش نشستی با آقایان کفاشیان، تاج، اسدی و همچنین ریاست دپارتمان داوری، کمیته داوران برگزار کردیم و طی آن قضاوت های انجام شده طی ۱۱ هفته گذشته فصل جاری لیگ برتر مورد تحلیل قرار گرفت، ضمن اینکه گزارشی هم در مورد قضاوت های فصل گذشته این مسابقات ارائه شد.

سجادی تاکید کرد: در ادامه این بررسی ها قرار است یکشنبه هفته آینده نشستی با پیشکسوتان و کارشناسان داوری که البته در حال حاضر قضاوت نمی کنند، داشته باشیم. ضمن اینکه روز دوشنبه هم طی نشستی با مدیران عامل هر ۱۶ تیم لیگ برتری نظرات و صحبت های آنها را پیرامون قضاوت مسابقات مورد بررسی قرار می دهیم تا در مجموع این نشست ها به یک جمع بندی در رابطه با موضوع مربوطه برسیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه هدف این است اشتباهات داوری فوتبال در کوتاه مدت و تا حد ممکن به حداقل برسد تا در آینده شاهد انتقادات کمتری در این زمینه باشیم، در مورد اینکه آیا ورود وزارت ورزش به بحث داوری فوتبال ادامه دار خواهد بود، گفت: موضوع داوری جزو وظایف فدراسیون فوتبال است اما طی هفته های گذشته اشتباهات داوری در مورد برخی از تیم ها و به ویژه پرسپولیس بیشتر شده بود و همین مسئله می طلبید تا رسیدگی و ورود داشته باشیم، اما در آینده این به عهده خود فدراسیون است تا در این زمینه نظارت کامل و لازم را داشته باشد.

«نصرالله سجادی یکی از کاندیداهای انتخابات آتی فدراسیون فوتبال است، این موضوع را تایید می کنید؟»، معاون وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: اساسا خیلی در جریان صحبت هایی که در این زمینه مطرح می شود، نیستم. شاید کسانی که این صحبت ها را می کنند، نمی دانند یا یادشان رفته که من ۳۰ سال پیش رئیس فدراسیون فوتبال بوده ام و جالب نیست که دوباره به این فدراسیون ورود داشته باشم. از طرف من با قاطعیت بنویسید تصمیمی برای کاندیدا شدن در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارم تا خیال همه راحت شود.»

سجادی در این رابطه و در پاسخ به این پرسش که «پس چگونه چنین صحبت هایی در رابطه با کاندیداتوری شما مطرح می شود؟»، گفت:گفتم که ۳۰ سال پیش که این آقایان به دنیا نیامده بودند، من رئیس فدراسیون فوتبال بودم، یعنی سال ۶۴؛ الان دوباره بیایم و رئیس شوم که چه شود؟»

معاون وزیر ورزش با اشاره به نامه ای که از طرف ۳۰ عضو مجمع فدراسیون تیروکمان مبنی بر برگزاری انتخابات این فدراسیون و اصلاح اساسنامه آن به وزارت ورزش ارسال شده، گفت: به هر حال آنها درخواستی داده اند که قابل رسیدگی است و حتما به آن توجه خواهیم داشت.

«دوره مدیریت داورزنی در فدراسیون والیبال بهمن ماه به پایان می رسد در حالی که تیم ملی باید یکی دو ماه بعد از آن در رقابتهای گزینشی المپیک شرکت کند، با توجه به این موضوع و انتخابات این فدراسیون قبل از مسابقات گزینشی برگزار می شود یا به بعد از آن موکول خواهد شد؟»، سجادی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت به هر حال طبق اساسنامه ثبت نام از کاندیداها دو ماه پیش از پایان مدیریت فدراسیون انجام می شود و بعد از آن در اولین فرصت برگزاری انتخابات را خواهیم داشت. با مسئولان این فدراسیون صحبت کرده ایم، آنها تاکید دارند که انجام شدن این انتخابات در موعد مقرر تاثیری روی عملکرد تیم ملی نخواهد داشت، البته شاید این موضوع در بسیاری از رشته ها تاثیرگذار باشد، اما در والیبال تاثیری ندارد و انتخابات را به موقع برگزار می کنیم.

سجادی در بخش پایانی صحبت های خود و در رابطه با اختلافات کی روش و اسدی که همچنان ادامه دارد، گفت: به نظرم فدراسیون فوتبال باید تدبیری ویژه بیندیشد، این فدراسیون باید در اداره امور جدی تر باشد. صحبتم به ویژه روی مدیریت فدارسیون است و اینکه هر کسی در جایگاه خودش باشد.

عضویت در خبرنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: