چرا نتانیاهو زیر بار راه حل بایدن – دو دولتی – نرفت؟

ترجمه (‌لیلا احمدی): بخش اول با اشاره مقاله توماس فریدمن به راه حل دو دولتی به پا‌یان رسید.  مراد آنان از راه‌حل دو دولتی (دو کشوری) Two-state solution، راهکاری مسالمت‌آمیز برای رفع اختلافات تاریخیِ اسرائیل و فلسطینیان است که به جای خصومت با اسرائیلی‌ها برای «راندن آنان به بیرون از منطقه»، یا «نابودی و پایمال‌کردنِ حقوق فلسطینیان»، چاره را در برقراری دو کشور جداگانۀ اسرائیل و فلسطین به‌طور هم‌زمان و به‌ رسمیت شناختنِ طرفینِ درگیر می‌داند.

    راه حل دوکشوری در نقطۀ مقابل راه‌حل یک‌کشوری قرار دارد که بر اساس آن، دولتی واحد در اسرائیل، کرانۀ باختری و نوار غزه تشکیل می‌شود و همۀ اهالی این مناطق باید تابع آن باشند. راه‌حل دوکشوری مورد تأیید سازمان ملل متحد است و در دکترین بایدن نیز لحاظ شده است، اما برخی استراتژیست‌ها آن را محکوم به شکست می‌دانند. برخی سیاست‌مداران تراز اولِ ایرانی هم موافقت خود را با راه‌حل دو دولتی و آتش‌بس در منطقه اعلام کرده‌اند.  

ادامه مطلب

قضیه حذف قیمت دستوری لبنیات چه بود؟ / افزایش قیمت بر اساس نرخ خرداد ۱۴۰۲

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های فراورده‌های لبنی با تاکید بر اینکه نرخ دستوری لبنیات حذف نشده و نظارت با قدرت همچنان انجام می‌شود، اظهار کرد: نهاده‌ها توسط دولت تامین می‌شود بنابراین قیمت فروش نیز تحت کنترل دولت است و بر اساس افزایش قیمت شیر که مواد اولیه‌ است قیمت سایر فراورده‌های لبنی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته اخباری به نقل از دبیر انجمن صنایع لبنی ایران مبنی بر لغو قیمت‌گذاری چهار محصول لبنی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین افزایش ۳۰ درصدی محصولات لبنی، طی اطلاع واصله از مسئولان تنظیم بازار و سازمان حمایت، منتشر شد و بسیار جریان‌سازی کرد اما طی همان بازه زمانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که هیچگونه مصوبه و مجوزی از مراجع فوق یا سایر دستگاه‌های ذی‌مدخل، در این خصوص صادر نشده  و اخبار فوق مورد تایید نیست و بر همین اساس نیز افزایش قیمت محصولات لبنی، توسط سازمان حمایت تکذیب شد.

ادامه مطلب

ارابه های مرگ ایران را بشناسید

تصادف اخیر در آزادراه ساوه ـ همدان که منجر به مرگ و مجروحیت ۱۷ نفر از هموطنان شد، نمونه‌ای از “تصادفات مرگبار روزانه داخل خودرو‌هایی مانند پراید، تیبا، کوییک و سمند” در جاده‌های کشورمان است که ناایمنی خودرو‌های داخلی را بلندتر از گذشته فریاد می‌کند.

به گزارش تسنیم، تصادفات جاده‌ای در ایران به یکی از مهم‌ترین بحران‌های اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است، حدوداً سالانه ۲۱ هزار ایرانی جان عزیز خود را در تصادفات جاده‌ای در خودرو‌های ناایمن داخلی از دست می‌دهند یا دچار آسیب‌های شدید و نقص عضو‌های دائمی می‌شوند.

ادامه مطلب

4 علت سوختن برد یخچال

سوختن برد یخچال یکی از مسائل رایج این دستگاه‌ است که می ‌تواند منجر به خرابی عملکرد یخچال و حتی توقف کامل آن شود. برد الکترونیکی یخچال وظیفه کنترل عملکرد اجزای مختلف مانند کمپرسور، فن ‌ها و سیستم سرمایشی را بر عهده دارد. اگر این برد دچار آسیب یا سوختگی شود، عملکرد یخچال به شدت مختل می ‌شود و ممکن است یخچال دیگر قادر به تأمین سرمای لازم نباشد.

این مشکل نه تنها باعث اختلال در عملکرد یخچال می ‌شود، بلکه می ‌تواند هزینه‌های زیادی برای تعمیر یا تعویض برد به همراه داشته باشد. به همین دلیل، آگاهی از نشانه‌ های اولیه و پیشگیری از این مشکل می‌تواند از خرابی ‌های جدی ‌تر جلوگیری کند.

ادامه مطلب

بدخطی کودکان؛ دلایل و راهکارهای بهبود

 شادی مکی (فرآوری و تنظیم): برخی از کودکان و نوجوانان به دلیل بدخط بودن در دوران تحصیل با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند. این مشکلات می‌توانند روحیه دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به نفس او را کاهش دهد. سرزنش شدن توسط معلم یا همکلاسی‌ها و گرفتن نمرات پایین به دلیل ناخوانا بودن نوشته دانش‌آموز از جمله عواملی است که می‌تواند برای دانش‌آموز مشکل بیافریند.

  والدین بهتر است از دست خط بد کودک به راحتی عبور نکنند زیرا گاهی عوامل زمینه‌ساز دست خطی می‌تواند نگران‌کننده باشند و به همین دلیل بهتر است کودک را به متخصص ارجاع داد. 

ادامه مطلب

فروش اجباری نان‌ سبزیجات و کنجدی باب شده است/ با متخلفین برخورد خواهد شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اخیرا فروش نان اجباری باب شده است و برخی نانوایی‌ها مردم را ملزم می‌کنند که نان‌های با سبزیجات یا کنجدی و … بخرند که تخلف است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

ادامه مطلب

رئیس جمهوری در آئین روز ملی صادرات: در هر مداخله و نسخه‌ای برای مملکت باید گروه آسیب پذیر را ببینیم

رئیس جمهوری تصریح کرد که تعهداتی که مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته با واقعیت همخوانی ندارد.

 مسعود پزشکیان امروز یکشنبه _ ۲۹ مهر ماه_ با حضور در آیین بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها زن وکودک  را کشته و بیمارستان ها را بمباران کرده و مدارس و مجامع عمومی را می زنند،  برای اینکه می خواهند یک نفر را ترور کنند. بعد از  حقوق بشر صحبت می کنند.

وی اضافه کرد: کدام وجدان بیداری این را می پذیرد که چنین آدم هایی از انسانیت، حقوق بشر، آزادی و دموکراسی صحبت کنند؟! حالا می گویند این ها تروریست هستند. اگر تو مردی تروریست را بکش. تو می گویی تروریست است. از سرزمین خود آنها را بیرون کرده و خانه و کاشانه آنها را ویران کرده‌اند، بعد می گویند تروریست هستید.چرا زنان و کودکان را می کشید؟

ادامه مطلب

عراقچی: به هر اقدام اسرائیل پاسخ مشابه می‌دهیم؛ بانک اهداف مشخص است

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تنش‌آفرینی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران خاطرنشان کرد: ما تمام اهداف در اسرائیل را شناسایی کرده‌ایم، معطل نمی‌کنیم اما عجله‌ هم نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که طی روزهای جمعه و شنبه در ترکیه حضور داشت، در گفت‌وگو با یک شبکه ترکیه‌ای، به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه حمله به ایران هشدار داد.

ادامه مطلب

السد با دو غایب بزرگ برابر پرسپولیس حاضر می‌شود

السد قطر در دیدار حساس برابر پرسپولیس دو بازیکن کلیدی‌اش را در اختیار ندارد. روزنامه قطری نوشت که السد قبل از دیدار برابر سرخپوشان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، السد در سومین بازی‌اش در لیگ نخبگان آسیا، ۳۰ مهرماه میزبان پرسپولیس خواهد بود. این بازی به میزبانی تیم قطری در دوحه برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب

هت‌تریک مسی و حضور اینترمیامی در جام جهانی باشگاه‌ها

اینترمیامی در دیداری که لیونل مسی در آن هت‌تریک و لوئیس سوآرس دبل کرد توانست پیروزی پر گلی را به دست آورد.

به گزاش ایسنا، اینترمیامی در هفته سی‌وچهارم لیگ حرفه‌ای آمریکا از نیوانگلند پذیرایی کرد و با درخشش لیونل مسی به پیروزی رسید و توانست با نتیجه شش بر دو حریفش را شکست دهد.

ادامه مطلب

بازدید مقامات نظامی ۷ کشور از جزیره هرمز

مقامات نظامی و دریایی کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان و بنگلادش از جزیره هرمز بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای ناوگروه‌ها و نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری و دریایی ایران، از جزیره هرمز واقع در خلیج فارس با هدف تقویت همکاری‌های بین‌المللی و آشنایی با ظرفیت‌های بالفعل گردشگری کشومان انجام شد.

ادامه مطلب

پرافتخارترین مربی باشگاهی قاره آفریقا روی نیمکت آبی‌ها/ چرا نباید موسیمانه را دست کم گرفت؟

پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید استقلال، پرافتخارترین سرمربی آفریقایی قاره آفریقا در رده باشگاهی است. او همچنین در عنوانی که کمتر به آن توجه و پرداخته شده، دو مدال برنز جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورده است. با این حال یک پروژه شکست‌خورده و یک پروژه نیمه‌کاره آسیایی باعث بروز تردیدهایی درباره موسیمانه شده است.

به گزارش ایسنا، انتخاب شبانه پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی جدید استقلال آن هم در شرایطی که از باخت سنگین خانگی سه بر صفر مقابل ذوب‌آهن در هفته هشتم لیگ برتر یکی – دو ساعت هم نگذشته بود، هواداران این تیم را به این سمت‌وسو برد که نکند این انتخاب حربه مدیران باشگاه برای آرام‌کردن آنهاست؟

چنین سوالی پربیراه هم نیست؛ چرا که هواداران استقلال در نیمه دوم دیدار با ذوب‌آهن به‌شدت علیه فرشید سمیعی و احمد شهریاری، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره باشگاه، شعار سر دادند و احتمالا آنها تنها راه آرام‌کردن شرایط را در انتخاب هرچه سریع‌تر سرمربی تیم دیدند.

ادامه مطلب

اهدا یک واحد مسکونی به خانواده جان باختگان معدن طبس

سخنگوی دولت گفت: جامعه مدنی و خیریه ها در کنار دولت برای کاهش مشکلات خانواده جان باختگان معدن طبس قرار داشتند. موضوع مسکن آنان با همت وزیر راه حل شد و یک واحد مسکونی به خانواده جان باختگان معدن طبس اهدا می شود. دیه به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی صبح امروز – سه شنبه – در نشست خبری خود با گرامیداشت یاد سردار نیلفروشان، از همه زحمات جان بر کفان کشور برای حفظ اقتدار کشور تشکر کرد.

ادامه مطلب

ویتامین D با D۳ چه تفاوتی دارد؟/ کدام‌یک بهتر است؟

“ویتامین D” یک اصطلاح کلی برای دو شکل مختلف از ویتامین است: ویتامین D۲ و D۳. اگرچه این دو فواید یکسانی دارند، اما از منابع مختلفی به دست می‌آیند و ساختار مولکولی متفاوتی دارند.

 ویتامین D یک ریز مغذی مفید و ضروری برای سلامت انسان است و به هر دو ویتامین D۲ (ارگوکلسیفرول) و ویتامین D۳ (کوله کلسیفرول) اشاره دارد. یکی از نقش‌های اصلی ویتامین D جذب کلسیم و فسفر است که برای معدنی شدن و تراکم استخوان ضروری هستند.

ادامه مطلب

برگزاری مراسم تشییع سرلشکر شهید نیلفروشان در تهران

مراسم تشییع شهید نیلفروشان با حضور مقامات لشکری و کشوری در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی، سردار حسین نجات، سردار محمدعلی جعفری، محسن رفیق‌دوست، سفیر یمن در تهران و جمعی از چهره‌های سیاسی و نظامی حاضر هستند، حاج محمود کریمی به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.

ادامه مطلب

به این علائم توجه کنید، شاید فرزندتان معتاد شده باشد!

به گزارش خبرآنلاین، مصرف مواد مخدر تهدیدی است که هر موقع می‌تواند بر سر کسی نازل شود، البته در این میان جوانان و نوجوانان بیشتر از هر کسی طعمه این مواد افیونی می‌شوند، گاهی هم آن‌قدر تنوع دارند که اسامی ناشناخته به خود می‌گیرند، انگار که دیگر خبری از همان مواد مخدر سنتی مانند تریاک نیست. شکل و شمایل جدید مواد مخدر  کمیکال و بونزای دو مخدر عجیبی هستند که اطلاعات چندانی از این ماده مخدر وجود نداشت، تا اینکه پای این ماده مخدر صنعتی با قدرت توهم زایی بالا به برخی جمع‌های دوستانه نوجوان‌ها و جوانها باز شد. سرهنگ مجید طاهرزاده...

ادامه مطلب

کامالا هریس : دو هفته است که هیچ غذایی وارد شمال غزه نشده / غیرنظامیان باید محافظت شوند و به غذا، آب و دارو دسترسی داشته باشند

هریس با استناد به گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در مورد وضعیت اسفناک مردم غزه از اسرائیل خواست تا فورا موانع ارسال کمک‌های بشردوستانه را حذف کند.

به گزارش فارس، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا جهت فراهم کردن امکان کمک‌رسانی سریع به مردم غزه شرایط لازم را فراهم سازد.

ادامه مطلب

حمله اسرائیل به مدرسه ای در مرکز نوار غزه/ 18 نفر شهید شدند

رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش در جنایت دیگری ،محل اسکان آوارگان در یک مدرسه در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در جریان آن تاکنون ۱۸ تن شهید شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، جنگنده های رژیم صهیونیستی مدرسه المفتی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، هدف قرار دادند .

ادامه مطلب