قضیه حذف قیمت دستوری لبنیات چه بود؟ / افزایش قیمت بر اساس نرخ خرداد ۱۴۰۲

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های فراورده‌های لبنی با تاکید بر اینکه نرخ دستوری لبنیات حذف نشده و نظارت با قدرت همچنان انجام می‌شود، اظهار کرد: نهاده‌ها توسط دولت تامین می‌شود بنابراین قیمت فروش نیز تحت کنترل دولت است و بر اساس افزایش قیمت شیر که مواد اولیه‌ است قیمت سایر فراورده‌های لبنی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته اخباری به نقل از دبیر انجمن صنایع لبنی ایران مبنی بر لغو قیمت‌گذاری چهار محصول لبنی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین افزایش ۳۰ درصدی محصولات لبنی، طی اطلاع واصله از مسئولان تنظیم بازار و سازمان حمایت، منتشر شد و بسیار جریان‌سازی کرد اما طی همان بازه زمانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که هیچگونه مصوبه و مجوزی از مراجع فوق یا سایر دستگاه‌های ذی‌مدخل، در این خصوص صادر نشده  و اخبار فوق مورد تایید نیست و بر همین اساس نیز افزایش قیمت محصولات لبنی، توسط سازمان حمایت تکذیب شد.

ادامه مطلب

بدخطی کودکان؛ دلایل و راهکارهای بهبود

 شادی مکی (فرآوری و تنظیم): برخی از کودکان و نوجوانان به دلیل بدخط بودن در دوران تحصیل با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند. این مشکلات می‌توانند روحیه دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به نفس او را کاهش دهد. سرزنش شدن توسط معلم یا همکلاسی‌ها و گرفتن نمرات پایین به دلیل ناخوانا بودن نوشته دانش‌آموز از جمله عواملی است که می‌تواند برای دانش‌آموز مشکل بیافریند.

  والدین بهتر است از دست خط بد کودک به راحتی عبور نکنند زیرا گاهی عوامل زمینه‌ساز دست خطی می‌تواند نگران‌کننده باشند و به همین دلیل بهتر است کودک را به متخصص ارجاع داد. 

ادامه مطلب

فروش اجباری نان‌ سبزیجات و کنجدی باب شده است/ با متخلفین برخورد خواهد شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اخیرا فروش نان اجباری باب شده است و برخی نانوایی‌ها مردم را ملزم می‌کنند که نان‌های با سبزیجات یا کنجدی و … بخرند که تخلف است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

ادامه مطلب

به این علائم توجه کنید، شاید فرزندتان معتاد شده باشد!

به گزارش خبرآنلاین، مصرف مواد مخدر تهدیدی است که هر موقع می‌تواند بر سر کسی نازل شود، البته در این میان جوانان و نوجوانان بیشتر از هر کسی طعمه این مواد افیونی می‌شوند، گاهی هم آن‌قدر تنوع دارند که اسامی ناشناخته به خود می‌گیرند، انگار که دیگر خبری از همان مواد مخدر سنتی مانند تریاک نیست. شکل و شمایل جدید مواد مخدر  کمیکال و بونزای دو مخدر عجیبی هستند که اطلاعات چندانی از این ماده مخدر وجود نداشت، تا اینکه پای این ماده مخدر صنعتی با قدرت توهم زایی بالا به برخی جمع‌های دوستانه نوجوان‌ها و جوانها باز شد. سرهنگ مجید طاهرزاده...

ادامه مطلب

ماجرای سرقت ۱۰ میلیاردی از بهشت زهرای تهران

سردار علی گودرزی پور رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: اواسط شهریور ماه امسال یک فقره پرونده سرقت کابل برق به همراه یک نفر سارق از کلانتری ۲۰۵ بهشت زهرا به پایگاه دهم پلیس آگاهی واصل شد.

ادامه مطلب

افزایش وحشتناک ابتلای مردان به این سرطان/ ۵۰ سال به بالاها حتما تست PSA بدهند

یک فرد می‌تواند دچار سرطان پروستات شود بدون اینکه هیچ علامتی داشته باشد، بنابراین تست سالانه PSA برای افراد بالای پنجاه سال ضروری است.

یک جراح کلیه گفت: «یک فرد می‌تواند دچار سرطان پروستات شود بدون اینکه هیچ علامتی داشته باشد، بنابراین تست سالانه PSA برای افراد بالای پنجاه سال ضروری است.» 

به گزارش خبرآنلاین، سرعت ابتلا به سرطان در جهان زیاد شده است و ایران جزو کشورهایی است که این سرعت افزایشی در آن بیشتر احساس می‌شود، محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان، قبل‌تر به خبرآنلاین گفته بود که «رشد سرطان در کشور ما تقریباً جزو ده کشور اول جهان است.»

ادامه مطلب

ماجرای صابون تریاک چیست؟

انصاری با تاکید بر اینکه استفاده از تریاک به‌عنوان یک مخدر در ترکیبات محصولات آرایشی بهداشتی ممنوع است، اظهار کرد: براین‌اساس می‌توان گفت تمام فرآورده‌هایی که با نام صابون تریاک در فضای تبلیغاتی به فروش می‌رسند بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و فاقد هرگونه مجوز و یا تأییدیه علمی و بهداشتی هستند.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو اعلام کرد که صابون تریاک مجوز ندارد و استفاده از تریاک در محصولات آرایشی ممنوع است؛ این محصول تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

ادامه مطلب

۵۰ هزار پرستار خانه نشین شدند

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: طاقت پرستاران از فروردین امسال چنان طاق شد که چاره‌ای ندیدند جز اعتراض و اعتصاب. مطالبات آنها صریح بود؛ هر آنچه در خانه ملت به تصویب‌ رسیده، باید اجرایی شود.

با این وجود نزدیک ۱۷ سال است که هیچ‌کس صدای آنها را نشنیده است. این اعتراضات همزمان شد با تغییر دولت سیزدهم. با این حال وزیر بهداشت دولت جدید به آنها وعده داد که به زودی بسیاری از مطالبات پرستاران محقق می‌شود.

ادامه مطلب

تکذیب خبر برخورد قضایی با نوید محمدزاده / صبا: این خبر از اساس کذب است

صبا نوشت: در پی انتشار خبری مبنی بر احضار «نوید محمدزاده» به نهادهای قضایی بابت فعالیت در فضای مجازی و بازنشر آن در کانال خبری صبا، اعلام می‌شود که این خبر از اساس کذب است و صحت ندارد.

ادامه مطلب

چرا زلزله سمنان در پایتخت حس شد؟

استاد پژوهشکده زلزله‌شناسی گفت: گسل گرمسار در انتهای غربی خود با گسل ایوانکی تلاقی دارد و در تغییر شکل پلاستیک در انتهای جنوب شرقی گسل ایوانکی نیز دیده می‌شود، و به همین دلیل فوج زمین‌لرزه‌های کوچک در این بخش از گسل ایوانکی نیز دیده می‌شود که انتهای شمال غربی این گسل به منطقه ١۵ تهران می‌رسد.

ادامه مطلب

ماجرای پلاک سوم خودروها چیست؟

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با اجرای طرح پلاک سوم، اشتباهات درباره جریمه ها به صفر می‌رسد.

به گزارش ایسنا؛ سردار احمدرضا رادان درباره پلاک سوم گفت: ما به دنبال فناوری‌های نوین از جمله «پلاک سوم» هستیم که این مسئله،  می‌تواند به هوشمندسازی بیشتر پلیس در کشور کمک کند. در این روش، یک چیپ الکترونیکی حاوی اطلاعات خودرو به‌عنوان پلاک سوم روی خودروها نصب می‌شود.

ادامه مطلب

تشکیل پرونده قضایی درباره مرگ دانش آموز / اولین تصویر از دانش آموز فوت شده

به دنبال مرگ امیر نیک گفتار، دانش آموز نوجواندر یکی از دبیرستان های در شهر مینودشت (استان گلستان)، دادستان مینودشت از تشکیل پرونده قضایی درباره این حادثه خبر داد.

به گزارش همشهری، حجت الاسلام حسینی کوهستانی با ابراز تاسف از حادثه فوت دانش آموز مینودشتی گفت: در لحظات اولیه حادثه با اعلام گزارش مرجع انتظامی، پروند قضایی در این خصوص تشکیل و موضوع در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

ادامه مطلب

بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری تمامی ادارات و کارکنان دولت از ۱۵ مهرماه مطابق تصویب‌نامه اسفندماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

ادامه مطلب

واریز ۴۰ هزار وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از پرداخت دومین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.

ادامه مطلب

فوت 7 نفر بر اثر مسمومیت الکلی در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش تعداد فوتی ها براثر مسمومیت الکلی در این استان خبر داد و گفت: تعداد جان باختگان مصرف این ماده از ۲ به هفت نفر طی ۲۴ ساعت اخیر افزایش یافته است. علی عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جان باختگان ناشی از مسمومیت الکل مربوط به شهرستان های کلاردشت و آمل است. وی ادامه داد: از مجموع جانباختگان ۶ نفر مرد و یک نفر زن بود که در سنین مختلف ۲۲ به بالاتر بودند. مدیر کل پزشکی قانونی مازندران توضیح داد:بررسی های تکمیلی اداره کل پزشکی قانونی مازندران برای این موضوع...

ادامه مطلب

فریدون تنکابنی درگذشت

تنکابنی از فعالان “ده شب شعر انجمن گوته” بود که در سال ۱۳۵۶ در تهران برگزار شد.

فریدون تنکابنی، نویسنده و طنزپردازِ شهیر ایرانی، پس از ۴۱ سال دوریِ اجباری از وطن، در حالی در ۸۷ سالگی در غربت درگذشت که چند سالِ پایانیِ عمر خود را در آسایشگاه سالمندان در شهر کُلنِ آلمان زندگی می‌کرد.

ادامه مطلب

مسمومیت الکلی ۲۳ نفر در چالوس/ ۲ نفر فوت شدند

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرگ دو نفر بر اثر استعمال الکل خبر داد و گفت: جوانان از انجام رفتارهای پر خطر اجتناب کنند.

رسول ظفرمند مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مراجعه ۲۳ نفر بر اثر مسمومیت الکلی اظهار داشت: این افراد با علائم کاهش هوشیاری، ضعف  و سردرد شدید به بیمارستان چالوس مراجعه کردند که در نهایت دو نفر بر اثر مصرف الکل جان باختند.

ادامه مطلب

پایان عملیات امداد و نجات حادثه معدن طبس/ پیدا شدن پیکر تمامی کارگران محبوس شده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از پایان عملیات نجات و افزایش شمار جانباختگان حادثه معدن طبس به ۴۹ نفر خبر داد.

ادامه مطلب

افزایش فوتی‌های معدن طبس به ۳۲ و مصدومان به ۲۰ نفر/عدم دسترسی به محبوسان بلوک C

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: آمار جان باختگان معدن طبس به ۱۹ نفر افزایش یافت.

ادامه مطلب