آخرین اخبار, خبر فوری, خودرو, وبگردی

مرسدس برای رونمایی ون برقی جدیدش آماده می‌شود(+عکس)

مرسدس با معرفی پلتفرم اختصاصی VAN.EA، برای رونمایی ون برقی جدیدش آماده می‌شود.

بنابر گزارش موتور وان، شرکت خودروسازی مرسدس‌بنز، با معرفی پلتفرم اختصاصی VAN.EA، گامی مهم در جهت توسعه‌ی ون‌های برقی برداشته است.

به گزارش زومیت، پلتفرم اختصاصی VAN.EA که به‌طور ویژه برای خودروهای الکتریکی طراحی شده، قرار است مبنای نسل جدید ون‌های این شرکت، از مدل‌های خانوادگی لوکس گرفته تا ون‌های VIP و حتی لیموزین‌های جادار باشد.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی VAN.EA، طراحی مدولار و مقیاس‌پذیر آن است. این ویژگی به مرسدس‌بنز اجازه می‌دهد تا با استفاده از قطعات استاندارد، طیف وسیعی از خودروها را با طول، اندازه‌ی باتری و پیکربندی موتور متفاوت تولید کند.

بدین‌ترتیب، هزینه‌های تولید کاهش‌ یافته و سرعت توسعه‌ی مدل‌های جدید افزایش می‌یابد. این پلتفرم در دو نوع VAN.EA-P برای ون‌های شخصی و VAN.EA-C برای ون‌های تجاری عرضه خواهد شد.

مرسدس برای رونمایی ون برقی جدیدش آماده می‌شود

براساس اطلاعات منتشرشده، مدل‌هایی که بر پایه‌ی VAN.EA-P ساخته می‌شوند، قادر خواهند بود با یک‌ بار شارژ، مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کنند که نشان‌دهنده‌ی پیشرفت چشمگیر در زمینه‌ی برد حرکتی خودروهای برقی است و می‌تواند نگرانی‌های مربوط به محدودیت مسافت را تا حد زیادی برطرف کند.

مرسدس برای رونمایی ون برقی جدیدش آماده می‌شود

علاوه‌براین، مدل‌های مذکور در زمان عرضه از سیستم خودران سطح ۲ بهره‌مند خواهند بود و مرسدس‌بنز قصد دارد تا پایان همین دهه، فناوری خودران سطح ۳ را نیز برای آن‌ها ارائه کند. در مقابل، مدل‌های مبتنی‌بر VAN.EA-C که برای کاربری‌های تجاری طراحی شده‌اند، تا سال ۲۰۳۰ به فناوری خودران سطح ۴ مجهز خواهند شد.

مرسدس برای رونمایی ون برقی جدیدش آماده می‌شود

این پلتفرم نه‌تنها در اروپا، بلکه در ایالات متحده نیز عرضه خواهد شد و مرسدس‌بنز قصد دارد یک ون لوکس با سایز متوسط را نیز برای بازار آمریکا تولید کند. همچنین، احتمال عرضه‌ی ون‌های کمپر سایز متوسط و بزرگ وجود دارد، هرچند هنوز مشخص نیست که آیا مدل‌های مذکور به بازار آمریکای شمالی راه پیدا خواهند کرد یا خیر.

با معرفی VAN.EA، مرسدس‌بنز اهداف بلندپروازانه‌ای را برای فروش خودروهای برقی خود تعیین کرده است. این شرکت امید دارد که ظرف پنج سال آینده، بیش از ۵۰ درصد از فروش سالانه‌ی ون‌های خود را به مدل‌های برقی اختصاص دهد.

بدین‌ترتیب، مرسدس‌بنز با سرمایه‌گذاری در پلتفرم VAN.EA، نه‌تنها به دنبال توسعه‌ی خودروهای برقی با عملکرد بالا و برد حرکتی مناسب است، بلکه قصد دارد با ارائه‌ی مدل‌های متنوع و مجهز به فناوری‌های پیشرفته، جایگاه خود را در بازار رقابتی ون‌های برقی تثبیت کند. چنین حرکتی می‌تواند نقطه‌ی عطفی در صنعت خودروسازی و حرکت به سمت حمل‌ونقل پایدار مبتنی‌بر خودرو برقی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *