اهدا یک واحد مسکونی به خانواده جان باختگان معدن طبس

سخنگوی دولت گفت: جامعه مدنی و خیریه ها در کنار دولت برای کاهش مشکلات خانواده جان باختگان معدن طبس قرار داشتند. موضوع مسکن آنان با همت وزیر راه حل شد و یک واحد مسکونی به خانواده جان باختگان معدن طبس اهدا می شود. دیه به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی صبح امروز – سه شنبه – در نشست خبری خود با گرامیداشت یاد سردار نیلفروشان، از همه زحمات جان بر کفان کشور برای حفظ اقتدار کشور تشکر کرد.

ادامه مطلب

ویتامین D با D۳ چه تفاوتی دارد؟/ کدام‌یک بهتر است؟

“ویتامین D” یک اصطلاح کلی برای دو شکل مختلف از ویتامین است: ویتامین D۲ و D۳. اگرچه این دو فواید یکسانی دارند، اما از منابع مختلفی به دست می‌آیند و ساختار مولکولی متفاوتی دارند.

 ویتامین D یک ریز مغذی مفید و ضروری برای سلامت انسان است و به هر دو ویتامین D۲ (ارگوکلسیفرول) و ویتامین D۳ (کوله کلسیفرول) اشاره دارد. یکی از نقش‌های اصلی ویتامین D جذب کلسیم و فسفر است که برای معدنی شدن و تراکم استخوان ضروری هستند.

ادامه مطلب

برگزاری مراسم تشییع سرلشکر شهید نیلفروشان در تهران

مراسم تشییع شهید نیلفروشان با حضور مقامات لشکری و کشوری در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی، سردار حسین نجات، سردار محمدعلی جعفری، محسن رفیق‌دوست، سفیر یمن در تهران و جمعی از چهره‌های سیاسی و نظامی حاضر هستند، حاج محمود کریمی به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.

ادامه مطلب

به این علائم توجه کنید، شاید فرزندتان معتاد شده باشد!

به گزارش خبرآنلاین، مصرف مواد مخدر تهدیدی است که هر موقع می‌تواند بر سر کسی نازل شود، البته در این میان جوانان و نوجوانان بیشتر از هر کسی طعمه این مواد افیونی می‌شوند، گاهی هم آن‌قدر تنوع دارند که اسامی ناشناخته به خود می‌گیرند، انگار که دیگر خبری از همان مواد مخدر سنتی مانند تریاک نیست. شکل و شمایل جدید مواد مخدر  کمیکال و بونزای دو مخدر عجیبی هستند که اطلاعات چندانی از این ماده مخدر وجود نداشت، تا اینکه پای این ماده مخدر صنعتی با قدرت توهم زایی بالا به برخی جمع‌های دوستانه نوجوان‌ها و جوانها باز شد. سرهنگ مجید طاهرزاده...

ادامه مطلب

کامالا هریس : دو هفته است که هیچ غذایی وارد شمال غزه نشده / غیرنظامیان باید محافظت شوند و به غذا، آب و دارو دسترسی داشته باشند

هریس با استناد به گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در مورد وضعیت اسفناک مردم غزه از اسرائیل خواست تا فورا موانع ارسال کمک‌های بشردوستانه را حذف کند.

به گزارش فارس، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا جهت فراهم کردن امکان کمک‌رسانی سریع به مردم غزه شرایط لازم را فراهم سازد.

ادامه مطلب

حمله اسرائیل به مدرسه ای در مرکز نوار غزه/ 18 نفر شهید شدند

رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش در جنایت دیگری ،محل اسکان آوارگان در یک مدرسه در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در جریان آن تاکنون ۱۸ تن شهید شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، جنگنده های رژیم صهیونیستی مدرسه المفتی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، هدف قرار دادند .

ادامه مطلب

هشدار تند روزنامه جمهوری اسلامی به سیدحسن خمینی : انگیزه تان درباره حمایت از اتباع افغانستان را عمومی کنیم؟ / پرونده تشریفاتی ساختن حرم امام برایتان کافی نیست؟

روزنامه جمهوری اسلامی انتقاداتی تند را خطاب به سیدحسن خمینی بخاطر حمایتش از مهاجران افغان حاضر در ایران منتشر کرد.

اظهارات اخیر سیدحسن خمینی در حمایت از اتباع افغانستانی با واکنش صریح و بدون تعارف روزنامه جمهوری اسلامی روبرو شد. نوه امام راحل اخیرا در جمع مهاجرین افغانستانی گفته بود«تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران شکل گرفته است و شاید برگزاری این جلسه در این شرایط، عمدتا برای این بود که بگویم این تبلیغات دروغین است. نقش برادران ما در افغانستان و به خصوص شیعیان افغانستان در طول سال‌های بعد از انقلاب برای مردم ایران نه تنها مخرب نبوده، که بسیار مولد و مثبت بوده است.»

ادامه مطلب

پلیس اسرائیل : ۲ اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شدند

شاباک مدعی شد ۲ اسرائیلی را بازداشت کرده که ایران آن‌ها را برای ترور مقامات اسرائیلی به کار گرفته بود.

به گزارش انتخاب، پلیس اسرائیل در این باره اعلام کرد: ۲ اسرائیلی از رامات گان در شمال تل آویو به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شدند .

ادامه مطلب

اسماعیل کوثری : کسانی که می‌گویند سردار قاآنی در بازجویی است، غلط کرده‌اند / اگر چنین مسائلی پیش بیاید، مسئولان ابایی از بیان آن ندارند

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس در خصوص اخبار ضد و نقیض از وضعیت سردار قاآنی، گفت: سردار قاآنی به لطف خدا در سلامت کامل هستند و کسانی که می‌گویند فرمانده نیروی قدس سپاه در بازجویی هستند، غلط کردند.

ادامه مطلب

هادی چوپان نایب قهرمان مسترالمپیا ۲۰۲۴ شد

اسطوره بدنسازی ایران به عنوان نایب قهرمانی رقابت های مسترالمپیا دست یافت.

به گزارش ایسنا، هادی چوپان قهرمان و نایب قهرمان دو دوره پیش رقابت های مسترالمپیا، اینبار نیز همچون سال گذشته به عنوان نایب قهرمانی رقابت های مسترالمپیا ۲۰۲۴ دست یافت.

ادامه مطلب

احضار کارشناس صداوسیما که راجع به سفارش پیجرها گفت /اسداللهی در بازپرسی به اشتباه بودن نظرش اعتراف کرد

 مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای که دو شب پیش اظهاراتی را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده بود به دستگاه قضایی احضار شد.

به گزارش میزان، مرکز رسانه قوه قضاییه، بیستم مهر ماه، مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه خبر اظهاراتی را پیرامون تهیه پیجر برای رزمندگان لبنانی مطرح کرد که این اظهارات بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت.

ادامه مطلب

افزایش وحشتناک ابتلای مردان به این سرطان/ ۵۰ سال به بالاها حتما تست PSA بدهند

یک فرد می‌تواند دچار سرطان پروستات شود بدون اینکه هیچ علامتی داشته باشد، بنابراین تست سالانه PSA برای افراد بالای پنجاه سال ضروری است.

یک جراح کلیه گفت: «یک فرد می‌تواند دچار سرطان پروستات شود بدون اینکه هیچ علامتی داشته باشد، بنابراین تست سالانه PSA برای افراد بالای پنجاه سال ضروری است.» 

به گزارش خبرآنلاین، سرعت ابتلا به سرطان در جهان زیاد شده است و ایران جزو کشورهایی است که این سرعت افزایشی در آن بیشتر احساس می‌شود، محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان، قبل‌تر به خبرآنلاین گفته بود که «رشد سرطان در کشور ما تقریباً جزو ده کشور اول جهان است.»

ادامه مطلب

تنبیه انضباطی امیر تتلو در زندان/ قوه قضاییه درباره بازگشت دانشجویان اخراجی وظیفه‌ای ندارد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: موضوع دارو که با سلامت مردم ارتباط دارد مساله مهمی برای حاکمیت و بهداشت و درمان و بخش دارویی است.

اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز گفت: هفته گذشته هشتمین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم با محوریت کالاهای سلامت محور  برگزار شد و در آن جلسه چالش‌های حوزه دارویی بررسی شد.  
 
وی افزود: ما همگی شاهدیم و شهادت می‌دهیم که در دوران کرونا، مدافعین عرصه سلامت چه خدمات بزرگی را به مردم عزیزمان داشتند و قدردان این زحمات هستیم؛ لذا بیان چالش‌های دارویی به بیان نادیده گرفتن زحمات آنها نیست.

وی تاکید کرد: موضوع دارو که با سلامت مردم ارتباط دارد مساله مهمی برای حاکمیت و بهداشت و درمان و بخش دارویی است؛ لذا نیاز بود جلسه‌ای  برگزار شد. علت برگزاری جلسه موضوعات فراقوه‌ای بود که در دارو وجود دارد و لازم بود تقسیم کار صورت گیرد و از طرفی عدم اجرای برخی قوانین در این حوزه است که یا اجرا نشده یا کامل اجرا نشده بود که نیاز به بازنگری دارد.

ادامه مطلب

پیشنهاد ۱.۸ میلیون دلاری استقلال به سرمربی پرتغالی؟

روزنامه مصری مدعی شد یک تیم ایرانی برای جذب سرمربی الزمالک پیشنهاد ۱.۸ میلیون دلاری به او داده است.

 استقلال بعد از جواد نکونام جذب یک سرمربی خارجی را در دستور کار خود قرار داده و سخت در تلاش است تا یک سرمربی سرشناس خارجی را جذب کند.

ادامه مطلب

عراقچی: اروپا برای کوتاه‌آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل، بهانه دیگری پیدا کند

وزیر خارجه ایران نوشت: اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد ایران موشک بالستیک به روسیه ارسال نکرده است.

عراقچی با اشاره به دیدارهای خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون او در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوشت: در ملاقات با «جوزپ بورل» و «انریکه مورا» در نیویورک، موارد زیر را بیان کردم:

ادامه مطلب

رئیس جمهوری کامرون غیب شد 

رئیس جمهوری کامرون از حدود یک ماه قبل تاکنون غیب شده است. هیچ کس، خبری از او ندارد. هیچ خبر یا عکس جدیدی از او منتشر نشده و در هیچ برنامه و مراسمی هم شرکت نکرده است.

همزمان، دولت کامرون همه را تهدید کرده و گفته است هیچ کس حق ندارد درباره احتمال بیماری یا مرگ رئیس جمهوری ۹۱ ساله این کشور صحبت کند.

“پل بیا” رئیس جمهوری کامرون هم اکنون پیرترین رئیس یک کشور در جهان است. او از سال ۱۹۸۲ تاکنون یعنی به مدت ۴۲ سال رئیس جمهوری این کشور افریقایی است.

ادامه مطلب

ادعای دانشمندان چینی: راز ساخت سریع ترین زیردریایی جهان را یافته ایم!

مجله تصویری سلاح – تصور کنید یک زیردریایی به اندازه ای سریع باشد که بتواند از اژدرهایی که قصد رهگیری آن را دارند، بگریزد. به لطف یک روش پیشرانش پیشرفته که دانشمندان چینی مدعی اند می تواند سریع ترین زیردریایی های جهان را تولید کند، این می تواند امکانی بسیار واقعی باشد.

ادامه مطلب