توزیع میانگین روزانه ۱۳۴ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات اخیر/ افزایش سهمیه کارت‌ سوخت، فریبکاری است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع میانگین روزانه حدود ۱۳۴ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات هفته گذشته خبر داد و گفت: برخی ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت‌های سوخت فریبکاری بوده و افزایش یا کاهش سهمیه کارت‌های سوخت، فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت ممکن است.

ادامه مطلب

قطعی برق موجب پوکی 40 درصد پسته های کرمان شد

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان قطعی برق به کشاورزی استان خسارات سنگین وارد می‌کند و سبب می‌شود ۲۰ تا ۴۰ درصد از محصول پسته کرمان پوک شود.

ادامه مطلب

خزر در خطر است ؛ آلودگی نفتی آذربایجان در سواحل ایران!

جمهوری آذربایجان بعد از استقلال روی منابع نفت و گاز بعنوان منبع درآمد اصلی تمرکز کرد و اکنون در حال برداشت از منابع نفتی خزر است، جهت گردش آلودگی در این دریاچه خلاف جهت عقربه‌های ساعت است و این یعنی اینکه اگر هنگام برداشت نفت آذربایجان؛ آلودگی نفتی وارد دریا شود به طور طبیعی وارد سواحل ایران می‌شود و این مسئله‌ای است که در مذاکرات باید مورد توجه قرار گیرد.

یک کارشناس حوزه آب با بیان اینکه ورود فاضلاب به خزر منجر به افزایش فسفات و نیترات دریاچه شده است، گفت: «اگر هنگام برداشت نفت آذربایجان آلودگی نفتی وارد دریا شود، به طور طبیعی وارد سواحل ایران می‌شود و این مسئله‌ باید در مذاکرات دو کشور مورد توجه قرار گیرد.»

ادامه مطلب

مدارس اصفهان معلق در بحران «فرونشست»

دانش‌آموزان در مناطقی که مدارس آسیب‌دیده قرار دارند، با مشکلات جدی در دسترسی به آموزش و ادامه تحصیل روبه‌رو هستند.

پدیده فرونشست زمین یکی از مسائل جدی در استان اصفهان است که بر زیرساخت‌های مختلف، از جمله مدارس، تأثیر گذاشته است.

به گزارش خبرآنلاین، این وضعیت نه‌ تنها بر ایمنی دانش‌آموزان تأثیر نهاده، بلکه بر کیفیت آموزشی نیز تأثیر منفی داشته است.

ادامه مطلب

توانیر: رشد مصرف برق ایران، سه برابر میانگین جهانی بوده

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با اشاره به پایداری هوای گرم تا اواسط هفته در کشور گفت: بیش از ۳۰ روز را با رشد مصرف بیش از ۸ درصد و با اوج‌بار نزدیک به ۸۰ هزار مگاوات سپری کردیم. به گزارش وزارت نیرو، محمدالله‌داد افزود: رشد بیش از ۸ درصدی مصرف برق کشور بیش از سه برابر میانگین جهانی است که فشار زیادی را به شبکه برق وارد می‌کند. وی اضافه کرد: فقط در سه استان خوزستان، هرمزگان و بوشهر هزار مگاوات افزایش مصرف داشتیم که به اندازه مجموع برق مصرفی استان مرکزی است. وی در عین حال چسبندگی دمای هوا را...

ادامه مطلب

نقشه راه انرژی ایران

دکتر مهدی شریف زاده- گزارش حاضر نقشه راه توسعه صنعت انرژی ایران در برنامه هفتم توسعه را بررسی می کند. برنامه هفتم اهداف بلندپروازانه‌ای را در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، برق و آب تعیین کرده است. مقدمه تحقق این اهداف مستلزم بهره‌گیری گسترده از فناوری های پیشرفته در تمام بخش های صنعت انرژی است. گزارش نیازمندی های فناورانه کلیدی در هر بخش را شناسایی و تشریح می کند. همچنین آیین نامه های حمایت از تولید دانش بنیان در صنایع نفت و نیرو با اهداف برنامه هفتم تطبیق داده شده اند. یافته ها نشان می دهد این آیین نامه ها با اهداف...

ادامه مطلب

رکورد تاریخی گرمای هوا این هفته شکسته می‌شود

وزیر نیرو با بیان اینکه اوج مصرف برق در تابستان سال گذشته برابر با ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات و امسال۷۹ هزار و ۱۸۹ مگاوات به ثبت رسیده است، گفت: در هفته جاری رکورد تاریخی افزایش دمای هوا تهران شکسته می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان، در ارتباط زنده از مرکز پایش برق کشور با بیان اینکه مردم ایران امسال تابستان بسیار گرمی را تجربه می‌کنند، گفت: این در شرایطی که همه پرسنل خدوم صنعت برق کشور تا به امروز به منظور تامین برق پایدار برای همه نقاط کشور در بخش‌های مختلف به صورت شبانه روز در حال تلاش هستند.
وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش دمای هوا در کل مناطق کشور تداوم دارد، افزود: این افزایش دمای هوا در کشورهای همجوار نیز مشاهده می‌شود؛ در چنین شرایطی نیاز به مدیریت مصرف برق در کشور وجود دارد.

ادامه مطلب

قبض ۱۲درصد مشترکان رایگان شد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به مشترکان استانهای هرمزگان ۲۵ میلیارد تومان ، سیستان و بلوچستان ۳۳ میلیارد تومان و تهران ۴۴ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی تعلق گرفته که نشان از روش صحیح مصرف برقشان است.

ادامه مطلب

وزیر نیرو : از تنش آبی خارج شدیم

وزیر نیرو گفت: نقشه تنش آبی کشور با حمایت رییس‌جمهور شهید در شورای عالی آب تصویب شد. مدیریت تولید توامان آب و برق در دولت تصویب شد. ۲۴۰ هزار چاه کشاورزی دارای کنتور هوشمند فهام هستند که از طریق آنها آب داخل چاه‌های کنترل می‌شود.

ادامه مطلب

میراث دولت دوازدهم در حوزه‌ی برق چه بود/ دلیل خاموشی‌های مکرر این روزها چیست؟

هر چند سه سال از پایان فعالیت دولت تدبیر می‌گذرد اما همچنان مقامات دولت سیزدهم در آخرین روزهای فعالیت نارسایی‌های موجود را متوجه عملکرد دولت پیشین می‌دانند.
 با قطعی‌های مکرر برق در روزهای اخیر در شهرهای مختلف، بار دیگر مسئولان دولت سیزدهم، دولت قبل را به ‌کم‌کاری متهم کرده و عامل اصلی ناترازی را کاهش میزان توسعه ظرفیت تولید برق در دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان می‌کنند. وزیر نیرو دولت سیزدهم مدعی شده تولید برق در دولت قبل فقط ۲۳ درصد رشد داشته و دولت سیزدهم کشور را با ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق تحویل گرفت.
سایت حسن روحانی در گزارشی نوشت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲۰۰۱۷ مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده شد؛ سهم دولت یازدهم ۷۹۲۶ مگاوات و دولت دوازدهم ۱۲۰۹۱ مگاوات بود؛ به طور متوسط سالانه ۲۵۰۰ مگاوات.

ادامه مطلب