در تعطیلات هفته گذشته چند نفر در تصادفات کشته شدند؟

رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ ۳۱۴ نفر در صحنه تصادفات رانندگی رخ داده طی یک هفته گذشته در کشور خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمار تصادفات رانندگی در هفته گذشته که با پیک ترددها و سفرهای جاده‌ای نیز همراه بود، گفت: از تاریخ ۱۰ شهریورماه تا روز گذشته حدود ۲۲۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است که افزایش چشمگیری را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشته است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که بیشترین تردد در سه استان مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

ادامه مطلب

مرگ محمد میرموسوی در بازداشت پلیس / فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان برکنار شد

به دنبال مرگ جنجالی یک شهروند (محمد میرموسوی) در بازداشت نیروی انتظامی لاهیجان گیلان، فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان برکنار شد.

به گزارش عصرایران، این برکناری به دستور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی، انجام شد. به دنبال انتشار عکس ها و خبرهایی درباره محمد میرموسوی ، رئیس جمهوری (پزشکیان) هم به وزیر کشور دستور داد با اعزام هیات، به صورت ویژه موضوع را بررسی کنند.

ادامه مطلب

واکنش پلیس به انتشار فیلم کتک زدن و فروکردن یک شهروند در صندوق عقب :‌ تشکر از ارسال کننده فیلم / توبیخ ماموران

انتشار یک فیلم از اقدام چند مامور انتظامی در کتک زدن و تلاش برای فرو کردن یک شهروند در صندوق عقب خودروی پلیس، در شهر ری، باعث واکنش نیروی انتظامی شد.

نیروی انتظامی اعلام کرد از ارسال کننده فیلم این صحنه، تقدیر و ماموران خطارکار را توبیخ می کند.

ادامه مطلب

قطعی برق موجب پوکی 40 درصد پسته های کرمان شد

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان قطعی برق به کشاورزی استان خسارات سنگین وارد می‌کند و سبب می‌شود ۲۰ تا ۴۰ درصد از محصول پسته کرمان پوک شود.

ادامه مطلب

میزان جریمه رانندگی بدون مجوز با وسایل نقلیه عمومی

«نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی»، ۲۰۰ هزار جریمه در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، «نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی» از جمله تخلفاتی است که می‌تواند جان بسیاری از مسافران و دیگر کاربران ترافیکی را نیز به خطر بیاندازد. در همین راستا نیز قانون‌گذار تاکید کرده که تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی، ون، مینی‌بوس، اتوبوس و … باید حتما مجوز مربوطه را دریافت کرده و آنان را به همراه داشته باشند.

ادامه مطلب

خزر در خطر است ؛ آلودگی نفتی آذربایجان در سواحل ایران!

جمهوری آذربایجان بعد از استقلال روی منابع نفت و گاز بعنوان منبع درآمد اصلی تمرکز کرد و اکنون در حال برداشت از منابع نفتی خزر است، جهت گردش آلودگی در این دریاچه خلاف جهت عقربه‌های ساعت است و این یعنی اینکه اگر هنگام برداشت نفت آذربایجان؛ آلودگی نفتی وارد دریا شود به طور طبیعی وارد سواحل ایران می‌شود و این مسئله‌ای است که در مذاکرات باید مورد توجه قرار گیرد.

یک کارشناس حوزه آب با بیان اینکه ورود فاضلاب به خزر منجر به افزایش فسفات و نیترات دریاچه شده است، گفت: «اگر هنگام برداشت نفت آذربایجان آلودگی نفتی وارد دریا شود، به طور طبیعی وارد سواحل ایران می‌شود و این مسئله‌ باید در مذاکرات دو کشور مورد توجه قرار گیرد.»

ادامه مطلب

مدارس اصفهان معلق در بحران «فرونشست»

دانش‌آموزان در مناطقی که مدارس آسیب‌دیده قرار دارند، با مشکلات جدی در دسترسی به آموزش و ادامه تحصیل روبه‌رو هستند.

پدیده فرونشست زمین یکی از مسائل جدی در استان اصفهان است که بر زیرساخت‌های مختلف، از جمله مدارس، تأثیر گذاشته است.

به گزارش خبرآنلاین، این وضعیت نه‌ تنها بر ایمنی دانش‌آموزان تأثیر نهاده، بلکه بر کیفیت آموزشی نیز تأثیر منفی داشته است.

ادامه مطلب

پروژه انسداد مرزها در دستور کار قرار گرفت

فرمانده مرزبانی فراجا، آخرین وضعیت پروژه انسداد مرزهای کشور را تشریح کرد. سردار احمد علی گودرزی درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه انسداد مرزها در کشور گفت: از دو سال گذشته ما پیشنهاد کردیم مبلغ سه میلیارد یورو برای انسداد مرزها در نظر گرفته شود که این مبلغ در وزارت کشور و دولت به تصویب رسید. شورایعالی امنیت ملی نیز انجام این امر را بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح گذاشت.وی افزود: در ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاهی تشکیل شد که این قرارگاه به صورت هفتگی جلساتی را تشکیل می‌دهد. بودجه لازم نیز به ارتش، سپاه و مرزبانی انتظامی تخصیص داده شد....

ادامه مطلب

گم شدن دختربچه 2 ساله در استان لرستان / درخواست کمک از مردم

نیروهای سگ های زنده یاب نیز در محل حاضر شده اند و از روز گذشته تا این لحظه عملیات جستجو به صورت دائمی در حال انجام می باشد اما تاکنون اثری از این کودک یافت نشده است.
یک دختربچه ۲ ساله در یکی از روستاهای استان لرستان دیروز پنجشنبه ناپدید شد اما تلاش ها برای یافتن او تا امروز جمعه بی نتیجه بود.

ادامه مطلب

هشدار به تهرانی‌ها؛ از فردا مراقب باشید

اداره کل هواشناسی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار رقیق و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد را برای تهران پیش‌بینی و اعلام کرد که از امروز تا فردا شاهد افزایش نسبی دمای هوا در این استان خواهیم بود.

ادامه مطلب

ورود پلیس راهور به کشف حجاب‌ در خودرو

پلیس راهور هم در زمینه طرح عفاف و حجاب مسئولیت دارد.

سردار حسینی در مورد این که پلیس راهور برای کشف حجاب وظیفه‌ای دارد یا خیر گفت: مقوله طرح عفاف و حجاب به تمامی یگان‌ها و پلیس‌های تخصصی ابلاغ شده است و پلیس راهور هم در این زمینه مسئولیت دارد.

ادامه مطلب

حکم دادگاه بدوی شروین حاجی‌پور لغو شد

شعبه ۴۲ دادگاه تجدید نظر استان مازندران پس از اعتراض آقای شروین حاجی‌پور نسبت به رأی دادگاه بدوی، این اعتراض را مورد بررسی قرار داده و مستند به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ و به دلیل اینکه مجازات‌های تکمیلی اشاره شده در رأی دادگاه بدوی را متناسب با حال متهم و جامعه تشخیص نداده، آن‌ها را لغو نموده و همچنین قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس اشد آقای حاجی پور را نیز صادر کرده است.

ادامه مطلب

خروج چشمگیر افغان ها از ایران

در گزارش این آژانس متعلق به سازمان ملل آمده است که حدود ۷۰ درصد از افغانستانی هایی که به ایران مهاجرت می‌کنند، می‌گویند به دلیل نبود فرصت‌های شغلی سرزمین خود را ترک کرده‌اند.

ادامه مطلب

فریادهای گم شده در استادیوم‌های ایران!

شاید آخرین چیزی که پس از شنیدن کلمه “تبعیض” به ذهنمان خطور می‌کند، تبعیض و نادیده‌گرفته شدن افراد معلول توسط افراد عادی باشد اما این موضوعی است که باید با آن مواجه شد. حتی برای جلوگیری از وقوع این نوع تبعیض در فوتبال مدرن دنیا خیلی دیرتر از انواع دیگرش راهکاری اندیشیده شد. به تبع این، فوتبال در حال توسعه ایران که به فکر حل تبعیض‌های ابتدایی‌تر است، هنوز فکری به حال مقابله با نادیده گرفته شدن هواداران معلول نکرده است. به این بهانه در ادامه روایت‌هایی از مشکلات حضور هواداران معلول فوتبال در ورزشگاه‌ها خواهید خواند.

ادامه مطلب

توضیح چمران درباره ادامه حضور زاکانی در شهرداری تهران/ پرداخت ۱۰ درصدی سهم دولت برای خرید واگن‌های چینی

رئیس شورای شهر تهران از پرداخت سهم ۱۰ درصدی دولت برای خرید واگن‌های چینی خبر داد و گفت: اگر پنج درصد باقی‌مانده سهم دولت پرداخت شود براساس زمان‌بندی انجام شده یک رام قطار جدید تا پایان سال وارد کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در نشست خبری امروز دوشنبه در تشریح عملکرد شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم گفت: امیدواریم سال جدید از دوره ششم که آغاز کردیم به نتایج بهتری نسبت به سال‌های قبل دست پیدا کنیم. در این دوره تلاش فراوانی داشتیم تا بتوانیم برنامه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم و از سوی دیگر پروژه‌های جدیدی را آغاز و به سرانجام برسانیم.

ادامه مطلب

شرایط خروج زنان متاهل ممنوع الخروج با گذرنامه یکبار مصرف از کشور

وکیل پایه یک دادگستری و دکترای حقوق بین‌الملل عمومی گفت: زنان متأهل برای دریافت گذرنامه نیاز به اجازه کتبی همسر دارند، اما طبق ماده ۱۸ قانون گذرنامه، این زنان ممنوع‌الخروج با اخذ پاسپورت یکبار مصرف می‌توانند از کشور خارج شوند.

ادامه مطلب

داروهای ممنوعه برای سفر اربعین چیست؟

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از اعمال مجازات های سنگین در کشور عراق برای آن دسته از زائرانی که در هنگام سفر به این کشور در ایام اربعین حسینی(ع) اقدام به حمل و نگهداری مواد مخدر و داروهای ممنوعه کرده باشند، خبر داد.

ادامه مطلب

گزارش تازه طالبان از خروج افغانستانی ها از ایران و پاکستان

دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان امروز (یکشنبه، ۷ مردادماه) با انتشار خبری اعلام کرد: پنج هزار و ۳۰۳ تن مهاجر افغانستانی در تاریخ ۶ مرداد از مرزهای پل ابریشم ولایت نیمروز، سپین بولدک ولایت قندهار، اسلام قلعه ولایت هرات و خط فرضی تورخم ولایت ننگرهار به طور اجباری و داوطلبانه به کشور برگشته اند.

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امارت اسلامی به تازگی اعلام کرده که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ هزار مهاجر افغانستانی از ایران و پاکستان به طور اجباری و داوطلبانه به کشور بازگشته اند.

ادامه مطلب