دیدار رئیس‌جمهور با فرماندهان ارتش در دافوس

رئیس‌جمهور بعد از ظهر شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش حضور یافت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این دانشگاه با فرماندهان ارتش دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در بازدید مسعود پزشکیان از دافوس که با حضور فرمانده کل ارتش انجام شد، بخش‌هایی از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل قدرت پهپادی، اشراف اطلاعاتی، خودکفایی، آمادگی‌های عملیاتی و حضور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و آب‌های بین‌المللی در قالب مستند به رئیس جمهور ارائه شد.

ادامه مطلب

توزیع میانگین روزانه ۱۳۴ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات اخیر/ افزایش سهمیه کارت‌ سوخت، فریبکاری است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع میانگین روزانه حدود ۱۳۴ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات هفته گذشته خبر داد و گفت: برخی ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت‌های سوخت فریبکاری بوده و افزایش یا کاهش سهمیه کارت‌های سوخت، فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت ممکن است.

ادامه مطلب

در تعطیلات هفته گذشته چند نفر در تصادفات کشته شدند؟

رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ ۳۱۴ نفر در صحنه تصادفات رانندگی رخ داده طی یک هفته گذشته در کشور خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمار تصادفات رانندگی در هفته گذشته که با پیک ترددها و سفرهای جاده‌ای نیز همراه بود، گفت: از تاریخ ۱۰ شهریورماه تا روز گذشته حدود ۲۲۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است که افزایش چشمگیری را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشته است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که بیشترین تردد در سه استان مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

ادامه مطلب

عشقی مدیر کل بورس استعفا کرد / وام میلیاردی قربانی گرفت؟

عشقی رئیس سازمان بورس رسما استعفا کرد. استعفا به دنبال افزایش انتقادات از تصویب وام میلیاردی برای اعضای هیات مدیره بورس از جمله عشقی رئیس سازمان انجام می شود.

ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان بورس، خبر استعفا را منتشر کرد.

ادامه مطلب

خبر جدید از نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو

براساس آمارها مجموعا بیش از ۸۵۵ هزار نفر از متقاضیان در این مرحله، خودرو ری‌را، نخستین کراس‌اوور ملی را در اولویت‌های خود برای ثبت سفارش خودرو قرار داده‌اند.

زمان اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد.

ادامه مطلب

ترجیح 3 دشمن اصلی آمریکا: هریس یا ترامپ؟

به نوشته نیویورک پست، مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی اند: در حالی که مسکو پیروزی ترامپ را ترجیح می دهد اما تهران امیدوار به پیروزی هریس است ولی چین تمرکز خود را بیشتر روی نامزدهای نامطلوب کنگره گذاشته است؛ نه رئیس جمهوری بعدی آمریکا.
مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی اند که روسیه، ایران و چین ترجیحات متفاوتی درباره نتایج انتخابات سراسری ۵ نوامبر آمریکا دارند و هر ۳ کشور تلاش دارند بر روی نتایج انتخابات تاثیر بگذارند. 

ادامه مطلب

عارف: محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد، گفت: تعجب می‌کنم در مورد این محدودیت‌ها نهادهای امنیتی اعتراض نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه عیسی زارع‌پور و سید ستار هاشمی وزرای پیشین و فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به حکمرانی قانونی فضای مجازی اشاره داشتند. پرونده محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد. این یک واقعیت است. این واقعیت از زمانی که فناوری‌های نوین در حال پیشرفت بود، خیلی واضح بود. تنها کاری که می‌کند افزایش هزینه مصرف‌کننده و فرارهای امنیتی ایجاد می کند. ما اشراف اطلاعاتی را یک اصل می دانیم و بی تعارف همه‌جا می گوییم.

ادامه مطلب

پروین: فوتبال ایران را 5 سال تعطیل کنید

اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت: فوتبالی که در آن استقلال و پرسپولیس یک زمین برای بازی ندارند، پنج سال تعطیل کنید.

به گزارش فارس، علی پروین درمورد تشکیل تعاونی پیشکسوتان سرخابی برای احداث واحدهای مسکونی، اظهار داشت: باید تشکر ویژه کنم از افرادی که چنین نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنند زیرا حال دل مردم با حضور در آنها خوب می‌شود. حدود ۸_۷ سال است شرکت پیشکسوتان داریم که در کنارش یک تعاونی مسکن هم در کل ایران تشکیل داده‌ایم. پروژه‌ای را در ماهشهر می‌سازیم. نمی‌خواهد به ما پول بداند اما اگر هل‌مان بدهند، این پروژه را به امید خدا تمام می‌کنیم.

ادامه مطلب

مرگ محمد میرموسوی در بازداشت پلیس / فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان برکنار شد

به دنبال مرگ جنجالی یک شهروند (محمد میرموسوی) در بازداشت نیروی انتظامی لاهیجان گیلان، فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان برکنار شد.

به گزارش عصرایران، این برکناری به دستور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی، انجام شد. به دنبال انتشار عکس ها و خبرهایی درباره محمد میرموسوی ، رئیس جمهوری (پزشکیان) هم به وزیر کشور دستور داد با اعزام هیات، به صورت ویژه موضوع را بررسی کنند.

ادامه مطلب

واکنش پلیس به انتشار فیلم کتک زدن و فروکردن یک شهروند در صندوق عقب :‌ تشکر از ارسال کننده فیلم / توبیخ ماموران

انتشار یک فیلم از اقدام چند مامور انتظامی در کتک زدن و تلاش برای فرو کردن یک شهروند در صندوق عقب خودروی پلیس، در شهر ری، باعث واکنش نیروی انتظامی شد.

نیروی انتظامی اعلام کرد از ارسال کننده فیلم این صحنه، تقدیر و ماموران خطارکار را توبیخ می کند.

ادامه مطلب

چند راهکار برای درمان ناخن جویدن در کودکان

به عنوان پدر و مادری که نگران سلامت روانی و روحی و البته جسمی فرزندان خود هستید، باید این موضوع را بپذیرید که کودکان شما هم گاهی اوقات عادات بدی را دنبال می‌کنند. عادات و رفتارهایی که تحت تاثیر موضوعات و شرایط مختلفی است که شاید چندان باب میلشان نیست.

ادامه مطلب

ادعای ترامپ : آزادسازی دارایی های ایران توسط بایدن منجر به حمله هفتم اکتبر شد

ترامپ روز دوشنبه کارزار انتخاباتی جدیدی را آغاز کرد و سیاست‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا را دلیل وقوع حمله ۷ اکتبر به اسرائیل دانست.

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که آزادسازی دارایی‌های ایران توسط دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا منجر به حمله هفتم اکتبر به اسرائیل شد.

ادامه مطلب

ظریف به دولت بازگشت

محمدجواد ظریف با دستور کتبی رئیس جمهور به معاونت راهبردی ریاست جمهوری بازگشت آن هم درست در روزی که کیهان تیتر زد: «”وفاق ملی” به کارگیری زاویه دارها نیست».

محمدجواد ظریف که امروز در دیدار هیئت دولت چهاردهم با مقام معظم رهبری حضور داشت، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز اعضای دولت در شرایطی به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند که بالاترین حضور بانوان و اقوام و مذاهب در هیئت دولت نشانگر صداقت و شجاعت رئیس جمهور محترم در عمل به وعده‌های انتخاباتی بود که امیدوارم به همین شکل ادامه یابد و وفاق ملی بر پایه توسعه انسان محور و مردم بنیاد حاصل آن باشد.

ادامه مطلب

وزیر خارجه قطر چرا به تهران سفر کرد؟

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر اخیر نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به تهران گفت: به نظر می رسد که در این سفر علاوه بر روابط دوجانبه در ارتباط با آخرین تحولات غزه و همچنین تلاش برای مدیریت تنش‌ها بین ایران و آمریکا و موضوع تنبیه رژیم صهیونیستی رایزنی شده است.

 به گزارش ایسنا «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر روز دوشنبه به منظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرد و با«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور دیدار و رایزنی کرد.

ادامه مطلب

اولویت فوری حل مسئله گرانی و تورم است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دیدار رئیس جمهور و دولت چهاردهم، با شکرگذاری تشکیل سریع دولت با همت رئیس جمهور و کمک ارزنده مجلس، نکات مهمی را همچون رعایت اولویت‌های فوری از جمله تورم و گرانی، چگونگی انتخاب مدیران و همکاران، حضور در میان متن مردم، ضرورت حکمرانی قانونمند در فضای مجازی و توجه به تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی، بیان کردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تمجید و تکریمِ حرکت پرشکوه اربعینی مردم، هفته دولت را تبریک گفتند و با گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهید رئیسی و همراهانش، ابراز امیدواری کردند هفته دولت در همه سالهای طولانی خدمت دولت چهاردهم، هفته امید و مژده و گزارش‌های شادی‌بخش باشد.

ادامه مطلب

افشاگری نیویورک‌تایمز از همکاری اطلاعاتی آمریکا با اسرائیل برای یافتن رهبر حماس

نیویورک‌تایمز در گزارشی به افشای مشارکت گسترده و کمک‌های اطلاعاتی سازمان‌های جاسوسی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای یافتن و ترور رهبران حماس پرداخته و گفته است: آمریکا و اسرائیل منابع زیادی برای یافتن یحیی سنوار، رهبر حماس صرف کرده‌اند اما تاکنون او یک قدم جلوتر از تعقیب‌کنندگانش بوده است.

ادامه مطلب

حماس: عملیات مقاومت سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین پاسخ ویژه حزب الله لبنان را که صبح امروز یکشنبه علیه اهداف پایگاه‌های رژیم صهیونیستی انجام شد، تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن تبریک بابت پاسخ ویژه و بزرگ حزب الله لبنان که علیه اهداف مهم و استراتژیک رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی انجام شد، تاکید کرد، عملیات امروز حزب الله لبنان به منزله «سیلی به صورت کابینه فاشیست رژیم اشغالگر» بود.

ادامه مطلب

رهبر انقلاب: کارزار جبهه حسینی با جبهه یزیدی تمام‌نشدنی است

همزمان با اربعین حسینی امروز (یکشنبه) مراسم عزاداری هیأت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره) محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ضمن قرائت زیارت اربعین، حجت الاسلام و المسلمین اصلانی به ایراد سخن پرداخت و مداحان اهل‌بیت(ع) در رثای سالار شهیدان، نوحه‌سرایی کردند.

در پایان این مراسم نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای اقامه شد.

ادامه مطلب