خبر جدید از نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو

براساس آمارها مجموعا بیش از ۸۵۵ هزار نفر از متقاضیان در این مرحله، خودرو ری‌را، نخستین کراس‌اوور ملی را در اولویت‌های خود برای ثبت سفارش خودرو قرار داده‌اند.

زمان اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد.

ادامه مطلب

آغاز فروش فوری نقدی نیسان آبی توسط سایپا

فروش فوری نقدی کامیونت نیسان تک‌سوز از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

شرکت سایپا  اعلام کرد در راستای افزایش عرضه محصولات و تنظیم بازار در نظر دارد، فروش فوری نقدی انواع خودروی نیسان تک‌سوز را از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ از طریق صفحه فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  https://saipa.iranecar.com آغاز کند.

ادامه مطلب

خودروسازی شیرین عسل هم به سرنوشت زر ماکارون دچار شد؟

سال گذشته بود که پس از انتشار خبر ورود زر ماکارون به خودروسازی، شرکت شیرین عسل هم به عنوان دومین شرکت تولیدکننده مواد غذایی، آمادگی خود را برای ورود به صنعت خودروسازی اعلام کرد. «شیرین عسل خودروساز می‌شود»! این خبری بود که از سوی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مواد غذایی در اردیبهشت 1402، یعنی حدود یک سال از گذشت خبر تولید خودرو توسط زر ماکارون منتشر شد. با گذشت بیش از دو سال از انتشار خبر تولید خودرو توسط زر ماکارون، می‌توان دید که این شرکت هیچ اطلاع‌رسانی دقیقی از زمان تولید و عرضه اعلام نکرده و همین موضوع باعث می‌شود...

ادامه مطلب

بازار خودرو تا سه ماه آینده در رکود می‌ماند/ پزشکیان تعرفه را کم و واردات خودرو توسط مردم را آزاد کند

سعید موتمنی، کارشناس حوزه خودرو درخصوص وضعیت بازار خودرو به خبرنگار اقتصاد آنلاین، گفت: واردات خودرو دو سال است که آزاد شده، اما با روند کندی انجام می‌شود و همین بازار خودرو را بلاتکلیف کرده است و هیچ جنب و جوشی در بازار وجود ندارد و به‌ نظر می رسد طی دو تا سه ماه آینده بازار به همین شکل خواهد بود تا وقتی که ماشین کافی وارد کشور شود. وی در مورد تاثیر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده بر قیمت‌ها در بازار خودرو نیز گفت: این ابلاغ تاثیری در بازار نگذاشته است و تا زمانی که ثبت سفارش انجام نگیرد...

ادامه مطلب

  10 ویژگی مهم وزیر اقتصاد پیشنهادی دولت چهاردهم

سید حسن حسینی (کارشناس اقتصادی) – وضعیت اقتصاد کشور به دلیل تورم ،ارز چند نرخی و بسیاری متغیرهای اقتصادی در این روزها خوب نیست و لازم است احیای مجدد  (CPR)شود. اگر در انتخاب و گزینش وزیر اقتصاد به این نکات پیشنهادی توجه شود ، می توانیم شاهد  اتفاقات مثبت در اقتصاد کلان باشیم.

ادامه مطلب

واکنش بازار خودرو نسبت به آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده/‌قیمت‌ها صعودی یا نزولی؟

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه تسریع در فرآیند اجرای واردات خودروهای کارکرده تاثیر مثبتی در هر سه‌ حوزه‌ خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی خواهد داشت، پیش بینی کرد که اجرای این مصوبه موجب شکستن حباب بزرگ خودروهای وارداتی، کاهش قیمت‌های نامتعارف مونتاژی‌ها و کاهش فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازار خودروهای داخلی خواهد شد.

علی خسروانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیر واردات خودروهای خارجی مدل ۲۰۱۹ به بالا بر بازار، ضمن تاکید بر اینکه همچون زمانیکه واردات خودروهای نو انجام شد، تاثیر مثبتی بر بازار داشت، قطعا واردات خودروهای کارکرده نیز تاثیر شگرفی در کاهش قیمت خودروها در بازار خواهد داشت، اظهار کرد: بخش اعظمی از رفتار بازار خودرو، بحث روانی است و زمانی هم که روند صعودی در پیش می‌گیرد، بیشتر نسبت به اخبار واکنش نشان می‌دهد. با توجه به اینکه خودرو طی سال‌های اخیر، کالای سرمایه‌ای شده ، واکنش آن بسته به اخبار و جو روانی است؛ بنابراین حتی پیش از اجرا، همان خبر بر بازار تاثیر خود را می‌گذارد.

ادامه مطلب

آغاز فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده از امروز/ خودروهای ابراز شده تا ۵ سال جریمه نمی‌شوند

مهران سالاریه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند از امروز (شنبه) با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبت‌نام کنند تا در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند. رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور تشریح کرد: مالکان خودروهای فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلت‌ها بجز خودروهای دولتی و تاکسی‌ها، پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در بخش «فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده» با وارد کردن اطلاعات خود و خودرو فرسوده‌یشان از بخش «ثبت نیازمندی‌ها» نوع طرح خود اعم از نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی...

ادامه مطلب