چند راهکار برای درمان ناخن جویدن در کودکان

به عنوان پدر و مادری که نگران سلامت روانی و روحی و البته جسمی فرزندان خود هستید، باید این موضوع را بپذیرید که کودکان شما هم گاهی اوقات عادات بدی را دنبال می‌کنند. عادات و رفتارهایی که تحت تاثیر موضوعات و شرایط مختلفی است که شاید چندان باب میلشان نیست.

ادامه مطلب

مالک تلگرام دستگیر شد؛ توکن TON سقوط کرد؛ آینده تلگرام در هاله ای از ابهام

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در فرودگاه پاریس دستگیر شد. مقامات فرانسوی، دوروف را به اتهاماتی نظیر قاچاق مواد مخدر و همکاری نکردن با تحقیقات متهم کرده‌اند.

کانال تلویزیونی TF۱ فرانسه از بازداشت پاول دورف، بنیانگذار و مدیر عامل «تلگرام» در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس خبر داد. مقامات قضایی فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بودند.

ادامه مطلب

پاداش قهرمان المپیک در پاکستان : خودرو + 900 هزار دلار

 جایزه حدود ۹۰۰ هزار دلاری، از سوی مقامات پاکستان برای قهرمان المپیک این کشور اختصاص یافت.

 به نقل از یورونیوز، دولت پاکستان برای تقدیر از تاریخ‌سازی “ارشد ندیم” قهرمان پرتاب نیزه بازی‌های المپیک پاریس که ضمن رکورد‌شکنی، نخستین مدال طلا را پس از ۴۰ سال برای کشورش به ارمغان آورد جایزه ۸۹۷ هزار دلاری به او اختصاص داد.

ادامه مطلب

چرا ماهی جنوب اکسیر جوانی است؟

  مصرف انواع ماهیان و آبزیان همواره توسط پزشکان و متخصصان توصیه می شود. این امر به دلیل دارا بودن منابع غنی از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیر اشباع ضروری برای بدن می باشد که در انواع ماهی جنوب می توان مقادیر قابل توجهی از این عناصر را یافت. ماهی های جنوب ایران دارای تنوع بسیار بالاتری نسبت به ماهی های شمال کشور هستند. دلیل آن نیز به وسعت دریای جنوب بر می گردد. اتصال خلیج فارس به اقیانوس هند و دریای عمان موجب گردیده تنوع زیست محیطی آبزیان در این منطقه بسیار بالاتر از دریای خزر باشد. به...

ادامه مطلب

چرا وقتی هوا گرم است کمتر احساس گرسنگی می‌کنیم؟

می‌دانیم که افراد در محیط های سردتر کالری بیشتری مصرف می‌کنند. اما چرا اشتهایمان در گرما کاهش می‌یابد؟

در روزهای گرم، عرق‌ریزان و کسل‌کننده‌ی تابستان، ممکن است متوجه شوید که به اندازه‌ای که در هوای خنک‌تر گرسنه می‌شوید، میل به غذا ندارید. اما چه ارتباطی بین دما و اشتها وجود دارد؟ چرا وقتی هوا گرم است کمتر احساس گرسنگی می‌کنیم؟

ادامه مطلب

این زوج فضانورد در فضا گیر افتاده اند

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که توقف طولانی مدت در فضا می‌تواند باعث کاهش تراکم استخوان، آتروفی عضلانی، قرار گرفتن در معرض تابش شدید، مشکلات بینایی و سایر مشکلات مهم سلامتی شود.

فضانوردان ناسا به خاطر گیر افتادن در فضا به دلیل نقص فنی فضاپیمای استارلاینر بوئینگ با تغییرات اساسی در بدن خود مواجه هستند.

ادامه مطلب

زمان‌بندی جذاب برای غذا خوردن / بهترین زمان خوردن میان وعده عصرگاهی

ریتم‌های شبانه‌روزی از یک چرخه ۲۴ ساعته پیروی می‌کنند که زمان‌بندی فیزیولوژی، متابولیسم و رفتار را تنظیم می‌کند. نتیجه یک سری دیگر از تحقیقات نیز نشانگر آن بود که زود شام خورن فواید زیادی برای سلامت دارد.

بهره بردن از وعده‌های غذایی متعادل و مملو از مواد مغذی یکی از کلیدهای سلامتی است، اما عنصر دیگری که اغلب برای تغذیه نادیده گرفته می‌شود، تعیین زمان مناسب برای این وعده‌های غذایی است.

ادامه مطلب

هسته این میوه را به هیچ عنوان نخورید!

شاید هسته برخی میوه‌ها خوردنی باشند اما درباره برخی میوه‌ها خوردن هسته آنها ممنوعیت دارد.

هسته زردآلو حاوی آمیگدالین است که برای ساخت داروی درمان سرطان به نام لتریل از آن استفاده می‌شود. این دارو اجازه مصرف در آمریکا را ندارد، ولی آمیگدالین موجود در هسته زردآلو، به عنوان داروی مکمل فروخته می‌شود.

به گزارش نمناک، در حالی که تحقیقات آزمایشگاهی پیشنهاد داده است که آمیگدالین خاصیت ضدسرطانی دارد، کلینیک آزمایشیِ موسسه ملی سرطان این ماده را موثر نمی‌داند.

ادامه مطلب

خوردن تُن ماهی در این شرایط خطرناک است / ماهی های تنبل تُن می‌شوند؟

درباره مزایا و خطرات استفاده از تن ماهی دکتر مجید حسن قمی، نایب رئیس انجمن تغذیه ایران به نکات جالبی اشاره کرد و شیوه طبخ آن برای مصرف گفت: تن ماهی در واقع با روغن درست شده و کالری آن بیشتر از ماهی است که به صورت کبابی یا به صورت پخته مصرف می‌کنید.

ادامه مطلب

تهیۀ شربت با آب حاوی یخ مضر است

مدیرگروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شربت را نباید با آب گرم، اما حاوی یخ مهیا کرد، چراکه دمای آن برای کبد، معده، ریه و مغز مضر است. موقع تهیۀ شربت حتماً از آب خنک استفاده کنید.

ادامه مطلب

خاطرات سعید راد از کار در سینمای ایران

«یادم می آید در اولین نمایش جشنواره‌ای فیلم «دوئل» در سینما سپیده، زمانی که اسم من در اول فیلم آمد مردم با خوشحالی دست می‌زدند و من از خوشحالی اشک می‌ریختم. بعد از سال‌ها دوباره با مردم فیلم می‌دیدم.» 

این جملات بخشی از خاطرات سعید راد بازیگر معروف فیلم «دوئل» است که پس از سال‌ها دوری با این فیلم گران و پرسر و صدا به سینما برگشت و امروز در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت؛ بازیگری که می‌گفت:  «من، سعید راد در واقع سعید احمد حق‌پرست‌راد هستم، چون اسم برادرم حمید بود، از همان بچگی مرا سعید صدا می‌کردند ولی در شناسنامه اسمم احمد است. متولد محله سنگلج هستم. البته زمانی که پنج ساله بودم پیش پدربزرگ و مادر بزرگم و عموهایم بودم و با آن‌ها از سنگلج به شمیران آمدم. درواقع بچه شمیران هستم.»

ادامه مطلب

رتبه ۷۰ ایران در حوزه هوش مصنوعی در دنیا

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری به اشاره به رتبه ۷۰ ایران در حوزه هوش مصنوعی در دنیا گفت: ما هنوز تا رتبه دهم این علم در نیا که رهبری هوش مصنوعی را هدایت می کنند، فاصله زیادی داریم.

ادامه مطلب

عکسی از اشتباه عجیب در نوشتن سنگ مزار شهید رئیسی

بر روی سنگ مزار شهید رئیسی، او را هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران معرفی کردند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تصویری از سنگ مزار شهید ابراهیم رئیسی مشاهده می‌کنید، که او را به اشتباه معرفی کردند.
در تصویر اول مشاهده می کنید که، در سنگ قبر قبلی شهید رئیسی نوشته شده بود: هشتمین رئیس جمهور ایران.

و همچنین در تصویر دوم، حالا این عبارت به رئیس جمهور اسلامی ایران تغییر کرده است

ادامه مطلب

سی‌ اِی: ژورنال سرطان برای پزشکان: از مداخلات مهم در سبک زندگی که می توانند به پیشگیری از 4 مورد سرطان از میان هر 10 کیس ابتلا کمک کنند!

بر اساس یک مطالعه جدید از انجمن سرطان آمریکا نیز مشخص شد که ۴ مورد از هر ۱۰ کیس تشخیص داده شده سرطان و تقریبا نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان بزرگسالان بالای ۳۰ سال در آمریکا را می توان به عوامل خطر قابل اصلاح نسبت داد.

دانشمندان گزارش می دهند که سیگار عامل خطر اصلی دست کم ۲۰ درصد از کل موارد سرطان و ۳۰ درصد از تمام مرگ و میرهای ناشی از سرطان است.

ادامه مطلب

فقدان این ژن باعث چاقی می‌شود

افراد بدون هر ۲ نسخه از ژن، موارد مرتبط با چاقی را مانند سطوح بالای چربی در خون، علائم اختلال عملکرد بافت چربی، افزایش آنزیم‌های کبدی و کاهش سطح هورمون‌های تیروئید دارند.

ژن SMIM۱ به‌عنوان عامل جدید در استعداد ژنتیکی به چاقی شناسایی شده است.

ادامه مطلب

تایید روانشناسی به توصیه های ابن سینا / با این سه راهکار مغزتان را مثبت‌ اندیش کنید

ابن سینا طبیب ایرانی هزار سال پیش با مطرح کردن این سه نظریه در کتاب قانون مبنی بر اینکه نیمِی از درد، توهم است، نیمِی از دارو، اطمینان و امید است و صبر و تحمل، آغاز بهبود است، اندیشه مثبت را در درمان بیماری‌ها موءثر دانسته بود. توصیه‌هایی که حتی در دوران معاصر نیز در درمان بیماری‌ها کاربرد دارد.

ادامه مطلب

خداحافظی به ۳ گوشی محبوب و پرفروش سامسونگ

سامسونگ در اقدامی جدید، پشتیبانی نرم‌افزاری از سه گوشی هوشمند خود را به پایان رساند. این لیست شامل گلکسی M51 5G، گلکسی A41 و گلکسی M01 می‌شود. با این تصمیم، صاحبان این گوشی‌ها دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری جدید را از سوی سامسونگ دریافت نخواهند کرد.

ادامه مطلب